PostgreSQL a LC_TIME

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Čtvrtek Duben 7 21:07:02 CEST 2005

Karel Zak wrote:
: > : by znamenalo, ze pretypovani mezi typama ma zavislost na nastaveni session.
: > : Na neco takoveho mi nestaci fantazie ;-)
: >
: > 	Mas malo fantazie :-) Oracle to tak dela.
:
:  Jak to dela u PL/SQL funkci? To je v kazde volani 2x ALTER SESSION nebo
: se ve funkcich musi pouzivat jedno dane locales?

	No, funkce se asi volaji v kontextu nejake session, cili
nejspis je jejich vysledek zavisly na parametrech te session. Dival jsem
se a mame v .profile uvedeno NLS_DATE_FORMAT='YYYY-MM-DD'. Cili nejspis
tohle si oraclova knihovna domluvi sama na zaklade tenhle promenne prostredi.

: > 	Uvedl bys priklad kdy se tohle projevi? Kdy potrebuju s tim
: > udajem pracovat jako s casem? Za predpokladu ze konverzi do textove
: > podoby a zpet mi dela prezentacni vrstva.
:
:   Jak by si v unixovem casu zapsal datum narozeni svych rodicu?

	Jako zaporne cislo. Pokud bych delal 64-bitovy int,
mel bych prostoru az moc.

: A pak
: jsou lide co s casem delaji vypocty typu now()+'3month'::interval.

	Jo, tam bych se konverzi na datum (a znalostem casove zony)
nevyhnul. Ale jak rikam, takovychto vypoctu je minimum a tam by se holt
udelala konverze na timestamp.

-Y.