Firebird a slozitejsi subselecty

Pavel Cisar pcisar na ibphoenix.cz
Čtvrtek Říjen 6 09:19:07 CEST 2005

Haj hou!

Novák Jiří wrote:

> zajima mne, do jake miry podporuje firebird 1.5.2 subselecty
> zejmena tam kde to od serveru vyzaduje vytvoreni docasne tabulky, jako
> treba toto:
>
> Select tabsum.a from   (select a,sum(castka)as suma from tab1 group by
> a) tabsum1 join  (select a,sum(castka)as suma from tab2 group by a) tabsum2
> on   tabsum1.suma=tabsum2.suma

Tohle neni subselect, to je odvozena tabulka :-) Subselect by to byl,
kdyby byl v klauzuli WHERE. Odvozene tabulky jsou podporovany az od
verze 2.0.

> Nevite o nejake dukladnejsi dokumnetaci podporovaneho sql?
> Nic poradneho jsem nenesel, akorat 150 navodu jak FB nainstalovat :)

Mno, pred casem vysla u Computer Pressu knizka o Firebirdu a InterBase,
a tam je i kompletni prehled SQL prikazu az do verze 1.5.

S pozdravem
Pavel Cisar
IBPhoenix
nenechte si ujit 3. Mezinarodni Firebird Konferenci
Praha 13.-15.11.2005, vice na www.ibphoenix.cz