Firebird a slozitejsi subselecty - jeste o verzi 2

Novák Jiří novak.jiri na sopos.cz
Čtvrtek Říjen 6 22:58:42 CEST 2005

Pavel Cisar napsal(a)

> Tohle neni subselect, to je odvozena tabulka :-) Subselect by to byl,
> kdyby byl v klauzuli WHERE. Odvozene tabulky jsou podporovany az od
> verze 2.0.

Dekuji za rozsireni  nazvoslovi :)

Kdyz uz jsme u te verze 2 zajima mne jeste par veci

1) Zajimala mne kdysi podpora SCROLL -u  tusim ze  podobne jako v api
oracle  vznikla Api funkce isc_dsql_fetch2() ale je dostupna jen pomoci
podmineneho prekladu.
Bude tato funkce opravdu k dispozici ?

2) Z podobneho soudku je zjisteni poctu radku vracenych selectem
(pro insert , update a delete lze zjistit pocet ovlivnenych radku a ze
zdrojaku sem pochopil ze i pro select to ma nebo mnel nekdo v planu )
Bude to pro FB 2 k dispozici ?

Vim ze otevreny SCROLL neni zrovna to nejlepsi co mohu pro server
udelat, ale druhy bod  by ocenil  lecktery programator.

PS: Vasi knihu mam, a myslim ze postupem casu, zacne byt i ohmatana :)