SQL versus vlastni reseni

Úterý Březen 28 19:16:24 CEST 2000

On Tue, Mar 28, 2000 at 07:03:51PM +0200, Karel Zak wrote:

>  Verim, ze tato myslenka je minena jen na urcity pripad protoze pripadna
> generalizace by byla cesta do mist kde se nachazi velky Bill. Jedno z

Ne nutne. Moje zkusenosti rikaji, ze absolutne neni mozno klast
rovnitko mezi skriptovaci jazyk a bloatware, nebo mezi rapid
development a nepouzitelny produkt.

Dam priklad: potrebujete pretahovat tabulky z Oraclu do Informixu,
nebo Oracle do MySQL, nebo dbf nekam jinam (ne nutne tohle vsechno
naraz :-) IMHO jsou vcelku tri moznosti: Access and ODBC, Perl a DBI,
nebo C. Muj kulturni background (a potreba pracovat i z domu pres
modem) zavrhuje moznost 1, a z tech zbyvajicich dvou si C asi
nevyberu. Oproti tomu puvodnimu zadani mi tady chybi ti interaktivni
uzivatele, ale staci to malicko rozsirit o to, ze uzivatel ma mit
moznost ta data prohlednout a ty zmeny potvrdit, a uz je to ono,
a budu pravdepodobne uvazovat stejne (akorat tam prihodim ten web).

> pravidel programatora by melo byt "neprenaset sve problemy na uzivatele".

To ano, i kdyz nechytam, proc to v tomto kontextu rikate ;-)

   .project: Perl, DBI, Oracle, MySQL, auth. WWW servers, MTB, Spain.