OT: Re: php3 (Was: Re: SQL versus vlastni reseni)

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek pajasoft na fonet.cz
Čtvrtek Březen 30 22:00:00 CEST 2000

> parserovani dotazu nekde jinde nez na strane serveru me desi. IMHO neco
> usuzovat dle poslaneho query stringu by mel jen a jen server.

	Presne, nevim jak to dela interne napr. Pro*C (Oracle ESQL) - neco
tlaci do struktur (pomerne velkych), ale napr. PgSQL ECPG cokoli, co
nedela pouze 'interni definice' posila primo na server... - takze cokoli
co v insert, select atd. podporuje server je pouzitelne, jediny problem
nastava pri konekteni na databazi...

>         IMHO aplikace u ktere o neco jde by mela byt psana modularne a
> ve vrstvach a SQL by melo byt jen malou casti (modulem), a prepsani teto
> casti pro jiny SQL server nikoho nezabije. Todle bych povazoval za reseni.

	Souhlasim, docela si pohravam s myslenkou vytvorit 'obecny' SQL nastroj
pro pristup k SQL databazi z WWW, cele to bude v rozhranni HTML. SQL
vrstva bude dynamicky linkovana *.o dle toho kam se uzivatel (a na jaky
DB datastore) bude chtit konektovat. V podstate by se dalo rici, ze bych
sloucil DBMan, PgAccess a nepochybne i jine nastroje (neco napr. z MS
Query) do jednotneho havu HTML pristupu - domnivate se, ze vyvoj
takoveto aplikace ma smysl? Fakt mne dojima, ze PgAccess mam pod X-sy,
kdyz jsem ve Windows, MS Query mam pod Windows, ale ja to potrebuju pod
X-sy... => proto to HTML rozhrani.

> Jo ted mne jeste napadlo - co treba CORBA? (i kdyz po dlohodobem
> programovani/pouzivani to pry vede ke schizofrenii, silenosti atd :-)

	Ackoli jsem smysluplnou aplikaci nenapsal, myslim ze bez RAD nastroju,
ktere za mne vytvori definice atd. 'rucni', je vyvoj horsi nez psat
primo v OP kodech CPU...

Ing. Pavel Janousek (PaJaSoft)                FoNet, spol. s r. o.
Vyvoj software, sprava siti, Unix, WWW      Anenska 11, 602 00  Brno
E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz            Tel.: +420  5  4324 4749
SMS: mailto:P.Janousek na SMS.Paegas.Cz        Fax.: +420  5  4324 4751
WWW: http://WWW.FoNet.Cz/                  E-mail: mailto:Info na FoNet.Cz