MySQL na Windows 2000

Jakub Rovný jakub.rovny na jmeno.cz
Čtvrtek Červen 20 17:18:50 CEST 2002

"Honza Pazdziora" <adelton na informatics.muni.cz> píse v diskusním príspevku
news:20020620140829.O8496 na anxur.fi.muni.cz...

> Anebo dela vse v kernelu, protoze ma komunikacni protokol
> optimalizovany na prenos celych tabulek. Nicmene predpokladam, ze
> i Windows maji diskove buffery v pameti, cili az na disk by to MySQL
> jit nemuselo. Asi by ale bylo vhodne pouzit nove verze MySQL
> s cachovanim vysledku, a na ziskani aspon trosku realistictejsich
> vysledku nez jen hruba propustnost vrstev, o kterych moc nevime,
> udelat tisice selectu podle primarniho klice s ruznymi nahodnymi
> hodnotami. Nebo tak.
>
> Ummm. V zadnem pripade nechci rict, ze pro danou aplikaci je MySQL
> [...]

Tento rozdil je v namerenych casech je asi opravdu v cachovani vysledku
dotazu, ktere MS SQL provadi a MySQL zrejme ne. Jedno provedeni dotazu s
vypsanim vysledku na MySQL trvalo cca 0,7s coz pri znasobeni poctem
opakovani dotazu v cyklu, se opravdu dostaneme na celkovy namereny cas. Tzn.
ze podle mereni MySQL provadi kazdy dotaz znovu a znovu na neho potrebuje
stejny cas, MSSQL zrejme dokaze rozpoznat, ze je dotaz totozny a proto vrati
vysledek mnohem rychleji.

Samozrejme ze v praxi asi tezko nastane potreba nekoliksetkrat opakovat
stejny SELECT dotaz, a proto by bylo objektivnejsi test provadet na nejakem
slozitem dotazu pouze s jednim prubehem.

Me slo spise o to, jestli ma nekdo vlastni zkusenost s provozovanim MySQL na
WIN2000 jako datoveho zdroje pro pomerne hodne navstevovane ASP stranky.
Jestli by se to takto dalo pouzit jako slusna alternativa bez investice do
nakupu licence MS SQL.

Jeste take pisete, ze by bylo vhodne pouzit nove verze MySQL s cachovanim
vysledku. Jakou verzi mate na mysli? Ja jsem to zkousel na te posledni MySQL
3.23.51. Nebo MySQL dokaze pracovat rychleji v prostredi LINUXU? Bohuzel
nemam moznost tuto variantu otestovat.

Tesim se na reakce.

J.