diplomka v latexu nebo docbooku?

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Pondělí Květen 6 18:21:59 CEST 2002

Mirek Dobsicek wrote:

> Pokud pouziji docbook, ziskam tedy mnohem lepe strukturovany dokument,
> vhodny pro ruzne dalsi zpracovani. Dimlomku ale budu muset odevzdat
> v tistene forme, takze bude potreba prevod do LaTexu. Existuji jiz
> dobre fungujici prevodniky?

Existuje projekt http://db2latex.sourceforge.net. Bez úprav to pro
češtinu moc použitelné není, ale po pár zásazích je to plně funkční.
Moje diplomka je vysázena právě tímto způsobem. Dočasně je k dispozici
na http://www.kosek.cz/temp/dp.pdf. Můžete sám posoudit, zda z toho leze
výstup splňující vaše nároky na vzhled dokumentu. Až budu mít DP hotovou
(počítám tak za 3 hodiny ;-), zveřejním na mých stránkách DocBookový
zdroj a úpravy pro db2latex.

> Samozrejme by asi bylo nejlepsi umet oboje, ale na to neni cas.
> Nerozumim ani malinko ani jednomu, a cas budu mit naucit se jenom
> jedno. Celkove mam dojem ze se clovek asi snaz nauci LaTex nez hafo
> informaci o xml znackach, stylech a tak podobne.

Samozřejmě úplně nejrychlejší je diplomku napsat ve Wordu. Pokud se však
chcete jen tak bokem naučit něco, co se vám bude v budoucnu hodit, šel
bych cestou DocBooku.

> Kdybych ziskal dokument, ze ktereho bez velkeho nasili udelam
> i prezentaci k obhajobe byla by to fantazie.

Existuje nadstavba nad DocBookem, která umí generovat slidy v HTML.
Zdrojem je DocBook rozšířený o pár značek, které říkají "tady to je
jeden slide".

  Jirka Kosek
  e-mail: jirka na kosek.cz
  http://www.kosek.cz