diplomka v latexu nebo docbooku?

konf na volny.cz konf na volny.cz
Úterý Květen 7 08:21:11 CEST 2002

Hezky den vsem fandum DocBooku.

Neda mi to, abych se take nepripojil do debaty. Kdyz byl tento dotaz
polozen, cekal jsem, jestli se najde odvazlivec, ktery  v diskusi o
DocBooku pokusi prosadit LaTeX. Nestalo se. Vzhledem k osobam, ktere
odpovidali se ani nedivim (nic proti nim - reaguji pouze na jejich
odborne znalosti).

Kdyz se ma pritelkyne rozhodla, ze bude psat diplomku ve Wordu, rekl
jsem ji, ze jestli napise jenom jednu stranku v tom pseudo editoru,
at nepocita s moji pomoci, protoze mam prace dost, nez abych se jeste
staral o neco nad cim proste clovek nemuze zvitezit. Dal jsem ji
moznost, ze to napise jako cistej text s minimem formatovacich
prikazu (je na pedagogicke fakulte takze zadny vzorecky nebo vypisy
programu) a ja ji to pak vysazim v LaTeXu. Pak jsem objevil DocBook a
nahle se priblizil termin odevzdani diplomky a ja ji k vyberu jeste
pridal DocBook. Nakonec jsme stejne skoncili u LaTeXu, protoze si
myslim, ze uprava DSSSL-XSL stylu vyzaduje vice kouzelnictvi nez
uprava dokumentu sazenych v LaTeXu.

Zaver: Pro uplneho zacatecnika bych doporucil LaTeX. Myslim si, ze je
snadneji naucitelny a pokud budete odevzdavat diplomku letos, tak to
mate za par. Jeste pisete, ze tam bude mnozstvi vzorcu -> LaTeX.
Pokud ovsem mate jeste dost casu na nauceni DocBooku (z cehoz plyne
minimalne XML a DSSSL), tak se vam to v budoucnu bude urcite hodit
vic nez LaTeX.

S pozdravem
David Moravec