Problem s prevodem do JavaHelpu a HTMLHelpu

Ing. Jan Novotný jan.novotny na corpus.cz
Čtvrtek Květen 30 09:28:20 CEST 2002

Zdravím,

	po několika úmorných hodinách se mi podařilo všechny problémy
najít a odstranit. Rád bych se tu s Vámi o mé zkušenosti podělil, třeba
ušetří trápení někomu kdo je na tom podobně jako já. Takže:

Problémy s převodem do:

- HTML helpu: řeší stáhnutí XSLT transformací N. Walshe v. 1.50.1 (podle
rady p. Koska)

- JAVA helpu: je třeba dávat velký pozor při vytváření jaru s help
soubory; v publikaci p. Kosky je skutečně ten jediný a správný návod jak
jar vytvořit - přesně jsem se tímto návodem neřídil a to mi bylo osudné
:); velmi totiž záleží na adresářové struktuře uvnitř jaru související s
namapováním jednotlivých souborů; nejjednoduší je jhindexer spustit v
adresáři, kde jsou uložené help soubory (tzn. příkaz jhindexer *.html) a
potom vytvořit jar opět voláním ze stejného adresáře (tzn. jar -cvf
help.jar *) tím se vytvoří správná adresářová struktura v jaru (*.html
soubory jsou rovnou na rootu); já jsem celou dobu spouštěl program jar z
jiného adresáře a místo "*" jsem měl adresářovou cestu - ta se mi potom
ovšem přenesla do výsledného jaru a zrušila provázanost souborů; další
věcí, kterou nesmíte udělat je - dát do nadpisu kapitoly uvozovky, ty se
potom dostanou do jhelptoc.xml souboru a JavaHelp vyhoří

- převod do PDF skrze FOP a XEP: oba dva programy se mi při konverzi
zasekly a z jejich hlášení (FOP vyhořel bez hlášky) se nedalo poznat o
jakou chybu se jedná. Důvod je tento při generování skriptů s pomocí
XSLT se do odstavců dostane deklarace, že mají být vypsány písmem
Helvetova, který tyto konverzní programy defaultně neznají - a jak jsem
zjistil nedokáží se s tím rozumě vypořádat. Řešením je nastavit
xsl:parametry fontů na Arial při generování FO souboru. Tzn. uvést do
příkazové řádky např. toto:

saxon -o dokument.fo dokument.xml c:\docbook\xsl\fo\docbook.xsl
"body.font.family=Arial" "dingbat.font.family=Arial"
"monospace.font.family=Courier" "sans.font.family=Times New Roman"
"title.font.family=Arial"

s takto vygenerovaným *.fo se již PDF vygenerovat podařilo. Problém se
ještě vyskytl s JPG obrázky. FOP si nějak neporadil s paletou barev a
výsledek vyhlížel dosti odpudivě. XEP si s obrázky poradil bez problémů
a navíc byl výsledný dokument asi o 1/3 až 1/2 menší.

Možná si teď říkáte, že jsem objevil Ameriku, nicméně třeba tyto
informace "začátečníkům" jako jsem já pomohou.

						S pozdravem Jan Novotný

---
Odchozí zpráva neobsahuje viry.