DocBook pro publikovani na webu

Marek Zelenka list na didgeridoo-shop.cz
Čtvrtek Leden 6 13:16:26 CET 2005

Ladislav Dobias napsal:

> Takze delate HTML a PDF vystup stejneho textu?

Ano

> Toto jsem asi nepochopil. Obtekani se zajistuje napr. pres
> CSS, to s DocBookem nesouvisi. Jinak zakladni veci (nadpisy,
> text, obrazky) se pres DocBook daji zajistit. Casem asi
> zjistite, ze toho potrebujete vic, ale DocBook toho take
> vice poskytuje (napr. tabulky, reference), takze snad bude
> stacit.

Je to jednoduche. Protoze DocBooku zatim vubec nerozumim a i kdyz jsem uz
toho precetl pomerne dost, zatim jsem si nebyl schopen udelat predstavu,
jak to cele funguje. Pripada mi to spis jako nejaky "stavebnicovy system",
ktery si musi clovek nejak sam poskladat podle potreby.
Nejsem si tedy jisty, pokud se bude obtekani odehravat pres CSS, jestli
bude zachovano i v .pdf a .rtf dokumentu.

> To nesouvisi moc s DocBookem, ale s editorem.

To je prave to, ze pro me jsou ty hranice "co je DocBook a co uz ne" tezko
predstavitelne.

> Docbook umi rozdelovat napr. po kapitolach.

> Zalezi na tom, co potrebujete. Pokud potrebujete HTML
> rozdelit jako napr. v clancich na
>   http://www.tomshardware.com
> tedy rozdelit to na "vizualne" stejne dlouhe casti bez
> ohledu na kapitoly (nadpisy), tak to asi DocBook primo
> neumi, to by musel delat nejaky jiny nastroj (skript), ktery
> byste si asi musel napsat.

Ano tak nejak to potrebuji, ale to uz se da resit na strane PHP.

> Aha, takze Vy potrebujete cele "reseni", tedy nejen DocBook,
> ale jak ho editovat.

Ano, potrebuji vsechno, co je k praci s nim potreba a zatim se mi to zda
cele takove nejasne.

> Akorat nevim, kdyz tam je napsano "Kompatibilni s Internet
> Explorer 5.0 a vyssi" a dole je ikonka "Firefox -
> znovuzrozeny prohlizec", jestli by se ten napis nahore nemel
> trochu predelat :-) Nebo je Firefox vyssi, nez IE5? ;-)

To, ze je neco kompatibilni, neni prece otazkou napisu, ale funkcnosti.
Konstrukce webu byla chybne vytvorena pred mnoha lety a udelat cely obsah
(stovky HTML stranek) kompatibilni i s jinymi prohlizeci je casove dost
narocna zalezitost. Ze to ve Firefox jakz takz funguje, je spise nahoda a
ze je to opravdu dobry prohlizec, je fakt.

--
Marek Zelenka