Transformace tabulky

Jirka Kosek jirka na kosek.cz
Pátek Červen 10 00:22:00 CEST 2005

Jan Tosovsky wrote:

> V DocBooku jsem pro deti pouzil vnorenou jednoradkovou tabulku (zaznamy jsou
> zalomeny pomoci tagu <br>) s dvema sloupci a patricnym atributem role (viz
> table_snippet.xml).

To je celkem rozumný postup. Osobně bych však místo:

<row>

<entry>Anna<?linebreak?>Jakub<?linebreak?>Alžběta<?linebreak?>Jiřík</entry>
   <entry>děti</entry>
</row>

Použil zápis:

<row>

<entry>Anna<?linebreak?>Jakub<?linebreak?>Alžběta<?linebreak?>Jiřík</entry>
   <entry>děti</entry>
</row>

Nyní stačí do stylu přidat šablonu

<xsl:template match="phrase[@role='magnified']">
     <xsl:apply-imports/>
</xsl:template>

která se postará o zvětšení závorky. Pravděpodobně by se velikost určila
dynamicky podle počtu dětí.

Další možností by bylo použít MathML. Pokud si to dobře pamatuji nějaký
prostředek pro závorku okolo matice by v něm měl být. Otázkou je pak
samozřejmě podpora MathML v prohlížečích.

> Otazkou take je, jak to resit pro pdf export. Ten mne sice zatim nepali, ale
> predpokladam, ze tam slozit svorku stejnou metodou patrne nelze (diky
> nezname vysce).

Výšku jde odhadnout podle počtu dětí. Také by so šlo pohrát s opakujícím
se obrázkem na pozadí, ten by roztáhk podle potřeby.