Announce: Vyznamny update cestiny/slovenstiny pro Emacs

milon na sh.cvut.cz milon na sh.cvut.cz
Čtvrtek Únor 12 02:29:37 CET 1998

Hi all
    Diky za vase rady, teda hlavne p. Zamazalovi. Uz mi cestina na konzoli chodi,
v X win jsem to zatim nezkousel.
Bylo to nastavenim fontu na konzoli (kupodivu pridani do /etc/kbd/config
nepomohlo, tak jsem to udelal rucne by setfont <font>).

    Nasledne bych k mel par poznamek: Mozna by bylo dobre dat do instalacniho
manualu radecek o fontech pro takove jako ja, ze fonty se musi nastavit jinde. Me
to totiz samozrejme nenapadlo, ze to emacs sam neudela. Slo by jpridat QWERTY
ceskou mapu? Staci si poupravit tabulku v jednom z czech.el nebo je slozitejsi?

Milan Zamazal wrote:

>   Navod na strance je vzdy totozny s navodem v baliku.  Pokud je na
> strance neco jineho, nez mate v baliku, s velkou pravdepodobnosti to
> znamena, ze balik byl updatovan.

    Mala poznamka pro p. Zamazala: stahnul jsem si ihned po vasem mailu nove
echack.tar.gz z vasi page  http://www.fi.muni.cz/~pdm/emacs-czech.html a v
instalacnim manualu jsou rozdily. Pr.:page:
Nainstalujte si soubory emacs/czech.el a hacks/hack-quil.el nekam, kde je Emacs
najde a soubor emacs/leim/czech.el nekam jinam, kde ho Emacs
nenajde. Druhou mozností je umístit druhý soubor czech.el do adresáre leim pred
kompilací Emacsu, ale to je pouze pro zkusenejsí. Je mozné, ze oba soubory
czech.el se stanou soucástí standardní distribuce Emacsu, kazdopádne v Emacsu
20.2 nejsou. Instalace souboru hack-quail.el je volitelná, avsak bez ní
pravdepodobne budete pocitovat urcité problémy.
manual:
Nainstalujte si soubor emacs/czech.el nìkam, kde ho Emacs najde a soubor
leim/czech.el nìkam jinam, kde ho Emacs nenajde. Druhou mo¾ností je umístit
druhý soubor do adresáøe leim pøed kompilací Emacsu, ale to je pouze pro
zku¹enìj¹í. Je mo¾né, ¾e oba tyto soubory se stanou souèástí standardní
distribuce
Emacsu, ka¾dopádnì v Emacsu 20.2 nejsou.
    Opravdu nevim kde je chyba. A adresar hacks tam neni v tom baliku co jsem
stahnul vubec neni.

    A jeste neco nakonec. Kdyz nastavim na konzoli Latin-2 fonty, pak skocim do X
win, a pak zase zpatky mam tam zpatky puvodni font. Nevi nekdo nejakou fintu?

predem diky

Milan Kocian

P.S. Jak je to u Emacsu s tiskem? Leze z nej ps? A cesky?