scsi0 : resetting for second half of retries

Jan Prikryl prikryl na launzatte.cg.tuwien.ac.at
Pátek Prosinec 13 17:13:31 CET 1996

> Date: Fri, 13 Dec 1996 16:18:54 +0100 (MET)
> From: Petr Her~man <Petr.Herman na lfmotol.cuni.cz>
> To: Multiple recipients of list <linux na muni.cz>
> Subject: scsi0 : resetting for second half of retries

> scsi0: MEDIUM ERROR on channel 0, id 0, lun 0, CDB: ...
> Current error ...
> ASC=...
> Raw sense data: ...

> Ma prosim nekdo predstavu, co se to deje?

Nechci syckovat, ale kdyz mi SCSI disk zacal rikat, ze medium error,
neslo s nim uz vetsinou delat vubec nic - na SGI jsem se dostal
dokonce tak daleko, ze jsem disk preformatoval, chybny blok se
vyhodil, objevil se jiny ... nakonec jsem disk pokazde vratil
dodavateli a dostal jiny (nastesti zaruka byva delsi). Je to problem
na povrchu nektere z ploten, prehazovanim desek ani kabelu se to
(nejspis :-)) nespravi.

'fsck' tohle opravit nemuze, protoze se nejedna o chybu struktury
filesystemu, ale media. Mozna by pomohlo disk znova zformatovat anebo
dany blok pridat do tabulky necitelnych bloku. Ale podle mych
zkusenosti je to vetsinou kratkodobe reseni a chyba se objevi znova
(mam jedno IBM, ktetremu preformatovani pomohlo, oproti trem dalsim
diskum, kterum bud vubec ne, nebo jen na tyden ci dva).

-- JP

               Jan Prikryl <prikryl na cg.tuwien.ac.at>
         http://www.cg.tuwien.ac.at/staff/JanPrikryl.html
         Institute of Computer Graphics and Visualisation
              Vienna Institue of Technology, Austria