Nazor: Re: Mam pouzit Linux? + administrace

Kybic Jan student 5_96_97 k335 xkybic na sun.felk.cvut.cz
Pondělí Prosinec 16 11:34:56 CET 1996

>    Ja mam pocit, ze z hlediska rychlosti je sitove sdileni databazovych
> souboru proste principialne pomale -- mnohem rychlejsi je pouzit
> nejaky databazovy server a po siti posilat jen dotazy, jak tomu
> napriklad je u SQL-serveru.

Presne tak. Ja jsem kratce zkousel Postgres95, ktery umi SQL a je zadarmo.
Neni to zadna rychlostni hvezda a aplikace chce pro nej trochu upravit,
protoze jeho SQL nektere veci na urovni serveru nepodporuje (ale je mozne
je doprogramovat). V zavislosti na dotazu je ale odezva typicky
rychlejsi, nez treba MS Acces se sdilenim souboru. Jak je na tom MS SQL
server, to nevim, ale pokud vam nevadi si software kupovat, tak neni
problem si sehnat pro Linux nejakou lepsi databazi (Oracle, Informix)
a tam uz by doufam problemy s rychlosti byt nemely.

Take je mozne, kdyz uz chcete sdilet soubory, pouzivat Linux jako Novell
server, a potom, pouzije-li se pridani podpory do jadra, je ztrata
rychlosti proti pravemu Novellu podle mne nevyznamna.

Co se tyka administrace, mohu porovnat administrovani s Linuxem a site s
pravym Novellem. S Linuxem to jde mnohem lepe- neni problem napsat par
skriptu, mnohem jemnejsi pridelovani prav, symbolicke linky zjednodusuji
udrzbu, da se spousta veci vyresit modemem, je do toho vic videt  atd.
Jediny problem, ktery vidim, je, ze kdyz spadne Linux, neni si kam jit
stezovat.
		Honza

Jan Kybic <xkybic na cs.felk.cvut.cz>
http://cs.felk.cvut.cz/~xkybic/       tel. 42-2-301 88 26