XWindows & karta

Dobias Ladislav XDOBIASL na electra.felk.cvut.cz
Pondělí Listopad 4 10:00:19 CET 1996

Ahoj!

> Diky, jsi jediny, kdo se mi ozval.

No, tak aspon nekdo :-)

> XF-3.2, ktere je uplnou novinkou, jsem si zatim nestahl (rychlost

Nemyslim si, ze je XF-3.2 resenim zrovna tohoto problemu...

> X -probeonly -bpp 8
> (--) S3: Maximum allowed dot-clock: 135.000 Mhz
> X -probeonly -bpp 16
> (--) S3: Maximum allowed dot-clock: 85.000 Mhz
> X -probeonly -bpp 24
> (--) S3: Maximum allowed dot-clock: 85.000 Mhz
> Proc je hodnota maximum allowed dot-clock ruzna pro ruzne hloubky barev.
> Rozhodujici je snad pouze rozliseni, nebo se pletu?

Ja sice do hardwaru zase tolik nevidim, ale myslim si, ze je to
zpusobeno tim, ze hloubka barev 8 je jeden bajt, 16 dva bajty atd.
a ze tedy vyslani (nebo najiti ve videopameti) dvou bajtu trva dele,
nez jednoho, a tri bajtu jeste dele, nez dvou atd. Tedy se spise
divim, ze u bpp 24 neni jeste nizsi DCF_MAX (max. alowed dot clock)
nez u bpp 16. Aspon u moji karty (s cipem S3Trio64) tomu tak je:
   bpp8 ... 135MHz
   bpp16...  85MHz
   bpp24... asi 65MHz

To by mohl spise vysvetlit nekdo z konference, kdo vidi do HW
videokaret.

> Dale posilam XF86Config, ktery jsem vygeneroval pomoci programu
> xf86config ve verzi XF-3.1.2:
> (...)
> # **********************************************************************
> # Graphics device section
> # **********************************************************************
> Section "Device"
>     Identifier  "POWERGRAPH"
>     VendorName  "STB"
>     BoardName   "64 VIDEO"
>     VideoRam    2048
> EndSection

Zkuste zakomentovat (pomoci #) polozku VideoRam. Je to divny, ale u
me to pomohlo. Kdyz jsem ji totiz zakomentoval, tak si XF86_S3 osahal
kartu sam a zjistil DCF_MAX (jako u vas pri -probeonly). Jinak tam
dava nejake "rozumne cislo", napr. 85MHz...

Doufam, ze to u Vas taky bude fungovat.

Zdravi
Lada Dobias
student CVUT FEL