Linux x Solaris a fstab x vfstab

Leos Bitto bitto na kolej.mff.cuni.cz
Středa Listopad 13 09:12:16 CET 1996

On Wed, 13 Nov 1996, Pavel Lisy wrote:

> Chci se ujistit, zda to opravdu nejde.
>
> Na Solarisu je mozne uvest v /etc/vfstab zda se polozka ma pri bootu
> montovat ci nikoli. Pripada mi to velmi sikovne. Lze pak vse nastavit
> a montovat: mount /cesta Tuto moznost jsem v linuxu neobjevil.

Kuprikladu ja mam zaznam v /etc/fstab:

/dev/hdb /cdrom iso9660 ro,nosuid,noexec,nodev,noauto,user

a prikazem "mount /cdrom" si muze kdokoliv primountit CDcko.
Tohle se nevztahuje jen na polozky s parametrem user, to se vztahuje na
vsechny. Treba

nfsserv.moje.cz:/export/ven /nfs nfs defaults,noauto

by melo umoznit prikaz "mount /nfs" na primounteni nfs-serveru.
Pouzivam mount verze 2.5l z distribuce RedHat 4.0. Ale myslim si, ze mi to
fungovalo uz na starickem Slackware 3.0.

> Mam jeste nadeji? ;-)
>
> Naopak se mi u linuxu libi moznost definovat mountovani uzivatelem. To
> zase nejde na Solarisu. Nebo se pletu? Pripada mi hloupe, ze vsichni,
> kdo chteji vymenit disk, musi znat root heslo. Jde to vyresit lepe?

Pokud je na Solarisu prikaz sudo, tak se to da udelat pres nej. Pokud ne,
tak si nejaky sezente, zkompilujte a udelejte to pres nej. On se hodi na
vice veci. Umi totiz presne specifikovat ktery uzivatel muze co spustit s
jakymi pravy. Takze ve vasem pripade nadefinujete ze vsichni muzou
spooustet mount s prislusnymi parametry s pravy roota.

                                                         Leos Bitto
                                                  <bitto na kolej.mff.cuni.cz>