WD

Leos Bitto bitto na kolej.mff.cuni.cz
Čtvrtek Listopad 14 14:19:46 CET 1996

On Thu, 14 Nov 1996, Petr Her~man wrote:

> ..
>
> Vim take, ze to tu uz nekolikrat bylo, prave jsem se jeste prohrabal
> mesic starymi prispevky, ale porad mi z toho neni jasne, o co vlastne
> jde, zejmena:
>
> 1. Tyka se to jen IDE disku?

ano

> 2. Jedna se skutecne o chybu firmware?

ano

> 3. Pokud na to WD prisli a uz to opravili, znamena to, ze
>    se to tyka jen disku starsiho data vyroby (jakeho)?
> 4. Tyka se to jen disku nekterych kapacit anebo vsech?

Viz http://www.wdc.com/new/overlay.html - tam si stahnete program ktery
Vam nadetekuje jestli se to Vaseho disku tyka nebo ne. A eventualne Vam
firmware ve Vasem disku opravi (pokud jeste neni pozde).

> 5. Projevuje se to pouze pod nekterymi drivery? (Linuxovymi)?

Nejde o operacni system. Ten disk se nici (muze nicit) rovnou pri
bootovani, behem POSTu, kdyz se rozbiha.

> Z toho, ze ta diskuse utichla, jsem usoudil, ze uz to je O.K.
> anebo to byla nejaka kachna. Muj pritel, ktery uz par desitek pocitacu
> postavil, si WD nemuze vynachvalit pro jejich bezporuchovost.
> Pravda, nezkousel je pod Linuxem, a tak me napada, jestli to nemuze byt
> nejaky bug v jadre.

Ja si WD taky nemuzu vynachvalit - ale nesmeji mit tenhle bug ve firmware.
Pak jsou squely.

> Prave dnes jsem objednal sestavu s WD 2.5 GB IDE (od celkem solidni
> firmy, ale zadne jine IDE nez WD nemontuje a Seagate SCSI jsou
> 2x tak drazsi a pry maji horsi loziska). Tak mi nabehla
> husi kuze po tele, kdyz se tu zase objevila takovato zprava.

Myslim si ze se nemusite bat - 2.5 GB disky se v dobe, kdyz meli ve
firmware tuhle chybu, jeste nevyrabely. Ale radsi so to zkontrolujte tim
programem z www.wdc.com.

A udajne se to ma projevovat tak, ze po zapnuti pocitace se z disku ozve
divny zvuk, kdyz hlavicka narazi kamsi kam nema. A kdyz narazi hodnekrat,
tak ji to prestane bavit a znici se. Problem s firmware je ten, ze to ten
firmware vubec dovoli, vystavit tu hlavicku tam kam nesmi. A nektere BIOSy
se o to behem POSTu pokousi.

                                                         Leos Bitto
                                                  <bitto na kolej.mff.cuni.cz>