WD

Martin Patka martin na mikroservis.cz
Pátek Listopad 15 22:28:42 CET 1996

Petr Skoda <skoda na sunstel.asu.cas.cz> píše v článku
<Pine.SUN.3.95.961114171556.15109C-
100000 na sun2>...
> Tak to se obavam, ze mi to overlay nespravi - me se totiz projevuje chyba
> tak, ze se disk po nekolika desitkach hodin chodu najednou zacne
> zpomalovat a zase rozjizdet - ozve se neco jako kdyz cycklicky slapu na
> plyn u auta (uiii, iiiu, ticho , uiii iiu ) atd (skoda ze nemuzu poslat
> nejaky waw - ale nemam po ruce mikrofon ;-))
> Po kazdem zastaveni takove to zahrkani jako po resetu. Saozrejme pak jde
> vse do haje - swapy se nenajdou - syslog nema kam psat atd. Nicmene po
> chvili disk je ready - viz treba du -a udela ale system uz stejne napul
> [...]

V Linuxu teprve zacinam, ale z DOSu znam tyto zvuky velice dobre:
1) napajeci konektor jde velice casto ztuha. Nasilnym zasunutim se 'utrhne'
konektor od
plosneho spoje a pak staci sebemensi pohyb napajecich kabelu a disk
restartuje.
Zjisti se velice jednoduse - zahybat napajecimi kabely a poslouchat disk.
Naprava - (Fuj) - lepici pistole a zajistit konektor na disku
2) spatne zasunuty signalovy kabel - velice casta zavada u vymennych
'supliku'
3) disk na 'odchodu' - nekdy se tyto zvuky projevuji u 'odchazejiciho'
disku, tak
cca 1-2 tydny pred koncem

Martin Patka

--