Max. pameti

Jakub Jelinek jj na sunsite.ms.mff.cuni.cz
Pondělí Listopad 25 12:47:54 CET 1996

> Pokud se neco zasadne nezmenilo, tak pametovy prostor tasku ve Win32 je
> 2GB, protoze horni (nebo mozna dolni, ale spis horni) pulka je rezervovana
> pro "systemove ucely" (neco jako ma/mel Linux, ale DVAKRAT vetsi!);
Ma, v 2.1.x je kernel mapovan od 0xc0000000, tedy maximalni teoreticka
velikost tasku na PC je 3GB (to ale vcetne sdilenych knihoven, sdilene
pameti etc.). Na Sparcu/32bit je to 0xf0000000-velikost_fyzicke_pameti+tusim
128M, na UltraSparcu je to pokud vim neco kolem 18000PB..., na Alphe
predpokladam neco podobneho...
> mluvim o x86, jak je to s NT na Alphach a podobnych zviratech netusim.
>
> Ale stejne si myslim, ze pokud nekdo opravdu potrebuje pametovy prostor v
> radu GB, pak taky potrebuje trochu jiny hardware nez PC :)
To urcite
> A mozna jiny OS nez Linux :) :) :) [nezabijejte mne, jen tak kecam! :) ]
Tim bych uz si tak jist nebyl. Vetsinou pro praci s takovym mnozstvim pameti
potrebuje clovek rychly stroj a rychly operacni system, coz se o mnohych
komercnich systemech rict uplne neda. Nedavno nekdo psal o tom, jak beha Na
ROSS HyperSparcu Linux s 2GB fyzicke pameti bez sebemensich problemu...

	Jakub
| Jakub Jelinek                              http://sunsite.mff.cuni.cz/~jj |
| Administrator of SunSITE Czech Republic            jj na sunsite.mff.cuni.cz |
| Na Orechovce 7, 162 00 Praha 6, Czech Republic          jj na gnu.ai.mit.edu |
| School & Office: MFF UK, Praha                      Phone: +42 2 21914213 |
| Projects: GNU Midnight Commander        http://stekt.oulu.fi/~jtklehto/mc |
|           SparcLinux               http://www.geog.ubc.ca/sparclinux.html |
|           ALLA                            http://sunsite.mff.cuni.cz/alla |