Jeste sdileni IRQ

Tomas Mazouch mazouch na brn.pvt.cz
Středa Listopad 27 11:35:31 CET 1996

Mel bych k teto veci jeste par poznamek:
Multiportova karta je hezka vec, ale (IMHO) draha. Navic mi nejde o
desitky portu, ale tak o 4-5 kusu.
Hezka varianta je AST Fourport (snad to pisu spravne), ktera ma na
sobe 4 UARTy a sdileni IRQ resi tak, ze ma pomocny registr, ktery se
precte a v nem je receno, ktery UART IRQ vyvolal. Nicmene cena je
stale zbytecne vysoka.
PC sdilet preruseni neumi, protoze by dochazelo ke kolizim log.
urovni na dratech IRQ. Lze to obejit pomoci diod a jednoho odporu
proti GND. Ale driver pak musi ocenichat vsechny mozne zdroje
preruseni a najit ten pravy, coz chvilku trva. Jeden DOSovej soft mi
takto chodi, ale az budu i na onom PC instalovat Linux....proto se
ptam.
Tolik na upresneni, Jde mi tedy o to, jestli Linux umi tu posledni
variantu, mam dojem, ze se kdysi hovorilo o sdileni IRQ a dokonce se
delaly nejake zmeny v jadru na podporu tohoto (snad nekde kolem
1.3.80-1.3.90 nebo tak nejak - vim, ze mi najednou neslo zkompilovat
DOSEMU, protoze nejakym funkcim ohledne preruseni se pridal jeden
parametr...nebo jsem uplne "mimo misu"?).
                                                   Tom