LINUX a Win95 - dotaz zacatecnika

Roman Dolejsi roman na sorry.vse.cz
Čtvrtek Říjen 3 13:44:44 CEST 1996

On Thu, 3 Oct 1996, Petr Her~man wrote:

> Vyborne. Ale kdyz se jedna o instalaci Linuxu na nejake male osobni
> masine, typicky s jednim IDE diskem, na kterem je vedle Linuxu
> jeste nejaky jiny OS - ma v tomto pripade nejaky prakticky smysl ten
> prostor vyhrazeny Linuxu dale delit na ruzne partitions - treba
> pro zvyseni odolnosti pri padu disku apod.? Mne osobne pripada,
> ze to takovy vyznam nema, ale naopak je ta prace s tim pak tezkopadnejsi
> (partisny jsou pak male a tezko tak dobre odhadnu, kolik mista kde
> budu potrebovat a tezko se to pak meni).
> (O swap part. nemluvim, tu pokladam za samozrejmost.)

> [...]

Ja osobne mam radeji jednu partition pro cely system (domaci pouziti na mem
druhem disku, 700MB IDEcku).

pro:
* nejsou problemy s prehazovanim adresaru (mv - move)
* pri startovani systemu se nahodi kompletne vsechny adresare, i kdyz by byl
  disk na jinem miste nez normalne a ve fstabu byl jiny nazev pro onu parttn
* bezproblemove pripojeni disku pri prichodu na navstevu ke kolegovi..
* malo zabranych partition pozic (pokud je v mbr)

proti:
* dlouha doba udrzby disku - tj. pokud se nahodou ma checkovat, trva to
  dlouho (clovek vetsinou spise precka castejsi, ale drobne prodlevy)
* v pripade chyby partition prijdu o dost dat (to je ovsem relativni,
  partition se ponici nejcasteji prenasenim disku - a to dost nesetrnym..
  to se potom vetsinou ponici partitions vsechny - kdyz je jich vic).

toto je muj osobni nazor.. pokud instaluju linux kamosum, vzdy jen na jednu
partition s tim, ze swap je pred ni. Zatim nikdy nebyl problem...
Co se tyce behu systemu a jeho rychlosti pri vice partitions - nemohu
posoudit, kernel jsem moc nestudoval..

%%%%   %%%  %   %  %%%  %   %   Roman Dolejsi
%   % %   % %% %% %   % %%  %   UNIX Administrator at VSE/JM, Prague, CZE
%   % %   % %   % %   % %  %%   mail: roman na sorry.vse.cz
%   %  %%%  %   % %   % %   %   http://sorry.vse.cz/~roman