Boot romka

Ondrej Palkovsky ondra na bajt.cz
Sobota Říjen 5 20:07:41 CEST 1996

Jan John jr. wrote:

> Tady Yenya se pta na docela zajimavou vec, ja sem kdysi rozchodil
> novellovsky server co chodil pod linuxem a v manualech psali, ze se z nej
> daj bootovat i DOS stanice. Skousel jsem si nekde o tom precist neco vic,
> ale nikde sem nic nenasel. Myslim, ze to by byl mozny zpusob jak to
> obejit ... ale bezpecnost ???
>
> Mam ovsem i dotaz novell mi vzdycky ukazoval, ze stanice s boot-rom se
> jako prvni co delaj na siti ptaji broadcastem na GET NEAREST
> SERVER . Mohl by mne nekdo prosim vysvetlit jak to funguje? Mam totiz
> [...]
No..me se zatim nepodarilo rozchodit ani novell server na Linuxu, ale
asi to bude tim, ze jsem nenatahl ripd/sapd (nevite nekdo co to je?).
Pokud jde o ty boot-rom. Ona je jenom jedna boot-rom, jenomze se da
menit.
Kdyz se do ni nahraje kod k tahani po IPX, bude tahat po IPX. Novy
Novelly
maj pro zmenu nejaky jiny zpusob pro natahovani boot-image(nejak mi
vypadlo
jmeno). Ty programy v boot-romce muzou byt ruzny - nektery umej jenom
jeden
protokol, nektery jich umej vic. Nekde jsem videl kody pro tahani
kernelu po
bootp, ale nedelam si iluze, ze by to fungovalo. No a zpusob, jakym ta
boot-romka
taha image? Nejak jsem to nestudoval, ale u NW3.12 to pravdepodobne
bude:
Get Nearest server -> get <image> from this server -> boot
pricemz server posle image podle tabulky stanic. Nicmene timhle si
nejsem jistej.

BYe...
      Ondra