Boot romka

Dan Ohnesorg, admin of POWER dan na feld.cvut.cz
Neděle Říjen 6 21:35:17 CEST 1996

> [...]
> novellovsky server co chodil pod linuxem a v manualech psali, ze se z nej
> daj bootovat i DOS stanice. Skousel jsem si nekde o tom precist neco vic,
> ale nikde sem nic nenasel. Myslim, ze to by byl mozny zpusob jak to
> obejit ... ale bezpecnost ???
>
> Mam ovsem i dotaz novell mi vzdycky ukazoval, ze stanice s boot-rom se
> jako prvni co delaj na siti ptaji broadcastem na GET NEAREST
> SERVER . Mohl by mne nekdo prosim vysvetlit jak to funguje? Mam totiz
> pocit, ze na novell na tyto dotazy neodpovida pomoci bootp. Jo mimochodem

No zkusim co vim. Po startu boot prom (ale treba i net/vlm) posila
stanice paket zmineneho typu. Na to vsechny servery, ktere to maji
povoleno, odpovi paketem GIV NEAREST SERVER. Stanice si zapamatuje
adresu prvniho serveru, ktery odpovi. Typicky je to ten nejrychlejsi.
S nim nadale komunikuje. Tedy pri bootovani, jinak se netx prepne
podle inforamci tohoto serveru na adresu serveru v net.cfg. Potom si
boot prom vytvori ramdisk a prekopiruje do nej obsah souboru s boot
image, coz je zrcadlova kopie diskety. Ktery soubor se kopiruje je
urceno podle cisla karty stanice, a nebo se startuje defaultni
soubor.  Takze komunikaci zvladne asi i emulovany novellsky server,
protoze neni potreba vice, nez i tak nutna odpoved na get nearest
server a mozna trochu opravena funkce typu odesli blok. Jen je nutne
dat do jeho loginu potrebne soubory (z kazdeho novellskeho serveru je
mozne cist obsah adresare login.) proto v dokumentaci asi vice
nebylo. Cela komunikace se odehrava na IPX, takze bootp neni potreba,
protoze adresa serveru je jasna z paketu giv nearest server a svoje
cislo karta ma natvrdo.

Co se tyce bootu linuxu. Po startu netx je mozne spoustet libovolne
soubory z f:\login, takze tam muze byt vmlinuz a pokud loadlin nejde
natvrdo na disk, ale pres dos, tak ho muze nacist a spustit. Nedovedu
si ale moc predstavit, ze linux bezi na stroji bez disku.

> co to znamena boot rom pro Netware, ja sem v cenikach vydel vzdy jenom boot
> rom .. a ne pro jaky system, myslel jsem ze je jenom jeden druh ? Co jine
> systemy ? NT ?    Sorry mozna je to trosicku off topic, ale snad ne uplne.

Jeste jsem nevidel boot rom pro neco jineho (tedy kromne terminalu,
ale tam se to asi jmenuje jinak, ne?) Bootovani win 3.11 / 95 z NT
serveru si nedovedu predstavit. Prece jen se jedna o systemu pro
trochu jinou oblast uzivatelu. Boot 95 z novellu po 10 MBit ethernetu
je zazitek na cely zivot. Tezku muze jeste neco trvat dele.

A pro zmenu jeden dotaz. Vsechny dnesni prispevky z linuxu jsem videl
u mne v winpmailu 2.42 ve folderu jako Bad message. Stalo se to jeste
nekomu, nebo je to jen muj problem?

zdravim
dan
DDDDDD
   OO  OO              work: +42 2 24352785;+42 2 24972109
    OOOO               home: +42 311 679679;+42 311 679311
Dopisoval bych si rad s divkou.
Zn. Negramotnost neni na zavadu.