e2fs

Petr Her~man Petr.Herman na lfmotol.cuni.cz
Úterý Říjen 29 10:29:44 CET 1996

> V distribucii slackware je program fips (install/FIPS/fips11.zip)
> na manipulaciu s particiami, ten som ale neskusal. Ja pouzivam partition magic
> (pqmagic.exe), ktory mi fungoval k plnej spokojnosti, a aj to vyzera slusne.

Ja jsem pouzil FIPS12 na rozdeleni jedne DOSovske partition na dve DOSove.
Nevsiml jsem si ale, ze by dokazal partitions nejak presouvat.
Umi pracovat (pokud vim) pouze s DOSovymi partitions, ne s e2fs.

Princip FIPSu (jak jsem ho pochopil) je, ze si nejdriv musite na jedne
DOSove partition "sesypat" vsechna data dolu nejakou DOSovskou utilitou
(DEFRAG, SPEEDDISK, COMPRESS, DISKOPT, ORG, DOG, SAFPAK apod.) a pak
Vam FIPS pouze prepise partition table tak, ze Vam tu puvodni DOSovou
partition zmensi na pozadovanou velikost (FAT a dalsi DOSove struktury
vcetne dat zachova beze zmeny!) a z uvolnenych cylindru vytvori dalsi
(prazdnou) PRI DOS partition.

Z toho usuzuji, ze FIPS nebude ta prava utilita, ktera by resila puvodni
dotaz.

> kundrat na hron.fei.tuke.sk            kundrat na napri.sk          kundrat na pobox.com
> Peter KUNDRAT       http://hron.fei.tuke.sk/~pk/eeagle.html       eeagle on irc

Petr Herman