vysvetleni

Eugene Svoboda e_svoboda na pop1.mail.uk.psi.net
Pondělí Duben 28 13:13:31 CEST 1997

Panove,

Dekuji vam za vasi pripominku k diskuzi.

Bohuzel jak pisete:
> Zda se mi, ze tato diskuse je vedena pomerne osobnim zpusobem.
>         Nepochybne se tyka Linuxu, (cut)

Po nekolika emailech, jsem se musel taty zeptat jest-li me nahodou
nevydedil a opravdu si moji matku vzal! 8-)

Zpet k diskusi:
Duvody pro a i proti, znam. Otazkou jsem si pouze chtel vysvetleni, proc
v Ceske republice se UNIX/Linux pouziva na tolika mistech  a i pro
aplikace pro ktere se podle meho nehodi.

Vysvetleni ze je zdarma mi pomohlo porozumet. Nesmeju se! Chapu.
Ano,
> : > Proc pouzivat ten ktery OS si musi rozhodnout kazdy sam na zaklade svych
> : > potreb a pozadavku a kapsy (resp. toho co v te kapse ma)
Dale
> : Ja souhlasim, Linux ma sve misto a sve uplatneni (NE VE SKOLACH! s tim
> : nesouhlasim.
(cut)
>         Ehm. Proc Linux nema byt ve skolach? Myslim, ze Ceska republika
> neni v nasazeni Linuxu zadnou vyjimkou mezi ostatnimi zememi
> (odhad 6 milionu instalaci linuxu proti 2 milionum NT mluvi za sebe).
> V jednom z nasledujicich prispevku pisete:
>
> : Pokud se pamatuji diskuse a uvahy by mely byt podporovany dukazy, a ne
> : nejakym placanim.
>
>         Podporte tedy tvrzeni o Linuxu ve skolach nejakymi
> dukazy.
Protoze, bohuzel??, vetsina vyukoveho software neni psana pro Linux.
Protoze v normalnim zivote, at to mate vy [a nebo i ja] radi, MS
existuje a ma hroznou silu. Pocitacky ktere zaci najdou v kancelarich
pobezi na MS OS jednoho nebo druheho typu. Zrovna tak jako ty programy,
ktere budou muset umet pouzivat! To se nedivam do sklenene koule ale
tady, okolo sebe. Vidim, ze co je tady bude (at chci nebo ne) i u nas.
(cut)
> : > http://www.infoworld.com/cgi-bin/displayNew.pl?/poy/poydos.htm
> :
> : No podival jsem se a nasel jsem:
> :
> : However, it's probably
> :               no surprise that we selected Microsoft Windows
> :   NT Workstation 4.0 as a Product of the Year award winner.
> :
> : To moc nerika o vyhodach Linuxu, ze?
>
>         Jak jste si asi precetl, InfoWorld udelil dve ceny "Product of the
> Year", a tu prvni dostal RedHat Linux 4.0.

Ano mate pravdu, zapomnel jsem smajlika 8-)

> : A tak tedy k diskusi:
> : doufam ze se dohodneme, ze Linux neni spravna/nejlepsi opdoved na
> : vsechny OS problemy.
>
>         Existuje takovato odpoved vubec? Linux neni nejlepsi pro
> vsechny ulohy, ale je pomerne dobry pro pomerne znacnou cast uloh.
> To je duvodem jeho obliby.
A prave proto ze je pouze DOBRY pro pomerne znacnou cast uloh, me vedlo
k moji otazce!
Jak sami priznavate (tady se rika Horses for courses - cesky to uz
numim) jsou jine OS, ktere casto by byly lepsi odpovedi/resenim nez
Linux.

> : Jeste by me zajimala jedna vec, Vas podpis ("Jan Buchal - jednatel Fondu
> : slepych, pred. spr. rady BRAILCOM, o.p.s."). Ve vecech takto podepsanych
> : to mluvite jako pan Jan BUCHAL (privatni osoba) a nebo za  Fond
> : slepych??
>
>         Myslim, ze v teto veci u nas byrokracie jeste nepokrocila
> tak daleko, jako ve Statech, abychom museli psat za sve prispevky
> do konferenci "Tohle rikam jako soukroma osoba".

Opet, cerpam pouze z experience tady na zapade, kde lide dostanou
vypoved za pouzivani systemu jejich zamestnavatele. Kde zamestnanci
podepisujici se jmenemm organizace, se povazuji za mluvci te organizace.
Byrokracie?? Nevim. Podle meho je to zaklad jak si porozumet.

Doufal jsem ze odpovedi budou slusne a k veci, tak jako tahle. Bohuzel
jsem dostal dost odpovedi (na svoji email) ktere jsem ani nechtel cist.
Mozna ze by bylo lepsi kdyby tato vetev konference tady koncila.