Dotaz re: talk

Marek Kubita kubitovi na mbox.lantanet.cz
Středa Duben 30 01:02:18 CEST 1997

On Wed, 30 Apr 1997, Nathan L. Cutler wrote:

> [...] Talk mi porad pise [Checking for invitation on caller's machine]
> bez ohledu na to, zda je zadany uzivatel prave zalogovan, ba i na to,
> zda vubec existuje na zadane masine. Dokonce jsem to vyzkousel ciste
> lokalne, zadal jsem:
>
> talk [uzivatel]@localhost
>
> a chova se to stejne. (localhost je loopback 127.0.0.1)

Podivejte  se do /etc/inetd.conf, je-li tam neco jako

talk  dgram  udp  wait  root  /usr/sbin/tcpd  /usr/sbin/in.ntalkd
ntalk dgram  udp  wait  root  /usr/sbin/tcpd  /usr/sbin/in.ntalkd

(+ patricna povoleni v hosts.allow, hosts.deny - ted kdyz jsem to napsal,
sam se tomu divim: TCP wrappery na UDP sluzby? to jde?)

> Taky me trochu znepokojuje to, ze
>
> talk [uzivatel]
>
> vraci chybu Network unreachable, kdyz momentalne neni aktivni PPP spojeni.

Mozna se talku nelibi loopbackova adresa a pomohl by modul dummy, aby
masina mela stalou IP adresu (trebaprivatni, na internetu nepouzitelnou).
talk+dummy mi tu funguje.

Pak jeste muzete narazit na problem nekompatibility talku mezi high a low
endian stroji. Nekde jsem videl patch do Linuxu, ktery umoznuje talkovat
se Suny, bude-li zajem, vyhrabu.

--- Marek Kubita                           home: kubitovi na mbox.lantanet.cz
                                           work: marek na corpus.cz