Dotaz re: talk

Nathan L. Cutler ncutler na terminal.cz
Středa Duben 30 06:14:14 CEST 1997

On Wed, Apr 30, 1997 at 01:01:55AM +0200, Marek Kubita wrote:

> Podivejte  se do /etc/inetd.conf, je-li tam neco jako
>
> talk  dgram  udp  wait  root  /usr/sbin/tcpd  /usr/sbin/in.ntalkd
> ntalk dgram  udp  wait  root  /usr/sbin/tcpd  /usr/sbin/in.ntalkd

Mam tam tyto radky, cesty sedeji.

> (+ patricna povoleni v hosts.allow, hosts.deny - ted kdyz jsem to napsal,
> sam se tomu divim: TCP wrappery na UDP sluzby? to jde?)

Mel jsem sice ALL: PARANOID v hosts.deny a nic v hosts.allow, ale zmeny
provedene v techto souborech nemely zadny vliv na problem.

> Mozna se talku nelibi loopbackova adresa a pomohl by modul dummy, aby
> masina mela stalou IP adresu (trebaprivatni, na internetu nepouzitelnou).
> talk+dummy mi tu funguje.

Vyzkousim. Masina je ted konfigurovana s IP adresou 192.168.2.1 a v
/etc/host.conf mam order hosts,bind -- talk [user]@192.168.2.1 mi vsak
hlasi network unreachable.  Jsem z toho tak trochu magor.  Ale ted koukam,
ze zatimco vsechno (telnet, ping apod.) jde z jine masiny na LAN, vsechno
hlasi Network unreachable kdyz to spoustim z 192.168.2.1 na 192.168.2.1.
Bude to opravdu tim dummy. Dik.

> Pak jeste muzete narazit na problem nekompatibility talku mezi high a low
> endian stroji. Nekde jsem videl patch do Linuxu, ktery umoznuje talkovat
> se Suny, bude-li zajem, vyhrabu.

Druha masina na Netu je rovnez i386 Linux, takze tady ten problem nebude.

--
Nathan L. Cutler                                T R A N S L A T I O N S
Livingston, s.r.o.                            Legal, Business & Marketing