StarOffice

Petr Snajdr snajdr na pvt.net
Pátek Prosinec 19 13:07:29 CET 1997

Milan Zamazal wrote:

>     MR: Kdyz jsem spustil setup, skoncilo to hlaskou segmentation fault.
>
> Pred par dny jsem take zkousel StarrOffice 3.1 ze zajimavosti
> nainstalovat.  Skoncil jsem ve stejnem okamziku.  Ve FAQ pisou neco
> o pristupovych pravech, ale to nepomohlo.
>
> Kazdopadne jestlize program verze > 0.01 na nemoznost cteni ci zapsani
> do nejakeho adresare reaguje zhroucenim a je to dokonce dokumentovana
> vlastnost, je to neklamna znamka tvorby programu M$ stylem.  Z tohoto
> duvodu jsem usoudil, ze nema cenu se timto produktem nadale jakkoliv
> zabyvat.

Dosel jsem k podobnemu zaveru, ale presto se snazim se StarDivison
kumunikovat.
Bohuzel mam pocit, ze tam vseci umreli :-)

Premyslel jsem tedy nad resenim jinym a jedne rozumne je:

Napsat office pod GPL :-)

Zacnu argumenty proti ( abych je pak mohl vyvratit):

1) moc prace
2) moc slozite
3) neni cas
4) nejake dalsi ;-)

Tohle jsem si rikal dokud jsem to nezkusil :-)

Vse se to sebehlo asi tak:

1) V ramci projektu Ceske ucetnictvi pro Linux jsem udelal nekolik
	GUI widgetu, ktere jsem se snazil udelat maximalne otevrene tak, aby
sli pouzit
	v jinych aplikacich. Jedna se o Python/Tk objekty, ktere jednak nemam
	dokoncene tj. nejsou plne funkcni,ale nektere zakladni vlastnosti
demonstruji
	dobre - ucelem totiz bylo vyzkouset jak na to a pak zacit s cistym
stolem,ale
	lepe

2) dosel jsem na to co jsem vedel jiz predtim, ale tentokrat jsem to
pocitil na sve kuzi.
	Neexistuje zadny visualni prostredek pro navrh GUI na urovni alespon
jako je
	Borland Delphi ( ne ze bych zna nejaky lepsi) :))) a tak vaham nad tim
zda
	ho nejdriv nenapsat prave toto.

3) dosel jsem na to, ze to neni tolik prace jak se zda. widget
"tabulkovy kalkulator"
	dal tak tyden prace po 3 hodinach. kdyby byl uplne hotovy, jekoze neni,
	dalsi dopneni jako:

		- plna funkcnost ( matematicke, statisticke funkce atd.)
		- interni skriptovaci jazyk

	by nemusela dat vic prace jak mesic i s dopracovanim toho widgetu

IMHO kdyby se do neceho takoveho pustilo 5 lidi musi mit po pul roce
jednoduche
office ( editor. tab. kalkulator, ADK manager, databaze) prakticky v
pouzitelne
i kdyz mozna ne definitivni verzi a to nerikam, ze by nad nim musela
sedet 3 hodiny dene ;-)

argumenty pro:
	- jsou lidi, kteri netouzi po serveru
	- sekretarka prece jen vice zna takove ty "Wordowiny" nez Emacs ;-)
	- je to oblast, kde Linux ( hlavne ceskym uzivatelum,ale nejen jim)
		v duchu svych tradic ;-) ma pramalo co nabidnout :-(
		(komerce je o necem jinem)

Pri tom co jsem tohle zkousel jsem prisel k tomuto:

1) Jedine rozumne reseni dostatecne rychle, stabilni, portabilni atd.
pro vyvoj je jazyk Python
	( mimo jine proto, ze se ho lze rychle naucit a pise se v nem velice
rychle)

2) Mozna by stalo slevit z maximalni portability ( tj. dnesni stav je
teoreticky portabilni
	beze zmeny kodu prakticky na vsechny Unixy, BeOS, Mac, windows...) a
pouzit nejakou
	rozumnou knihovnu. Vzhledem k tomu, ze si myslim, ze ji je gtk prave
proto, ze je:
		a. GLP
		b. slo by to spojit nebo provazat s projektem GNOME
		c. gtk modul do Pyhonu existuje

	duvoden proti puvodnimu reseni je:
		a. omezena pouzitelnost Tk na vetsi aplikace
		b. narustajici pomalost, prijde mi  , ze na pocitaci 486/16 MB RAM
			by byla nehoraznost, aby to nebezelo.

Zajimalo by me jaky je vas nazor? Byl by nekdo ochoten pomoci trebas i
obcas?
BTW: reakce si rad prectu,a le bohuzel nejdrive po 1 lednu.

Premyslel jsem, ze napisu nejakou annonci az dopisu ten widget
sem, do freesoft a python gui-sig, pripadne pozdej i jinam ;-), ale zda
se
ze mi to prave nevyslo :-). Omlouvam se proto za nejspis znacnou
neusporadanost. ;-)

S pozdravem
    Petr Snajdr