Zodpovednost -- Re: Zakazani hardlinku - jak?

Čtvrtek Únor 20 12:18:07 CET 1997

On Thu, 20 Feb 1997, Leo Hadacz wrote:

> kdyz si necham omylem otevreny byt, nebo neobjevim zadni nezamcena dvirka,
> ma nekdo moralni pravo mi ho vykrast nebo znicit? nemohu se pak dozadovat
> jeho potrestani?

moralni pravo nema ("nepokrades...") a potrestani je mozne, nebot je to
kradez (kdyby to bylo zamcene, tak by to bylo vloupani)

jenze to o cem mluvime spise odpovida situaci, kdy bylo dle majitelova
mineni zamceno, ale vyrobce dodal vadny zamek a lineho hlidaciho psa,
takze dvere sly snadno otevrit, i kdyz byly zamcene, a hlidaci pes spal,
misto aby stekal

u Linuxu je to trochu specificke tim, ze vetsinou si ho instaluji na
vlastni riziko, ale na druhou stranu mam skoro od vseho zdrojaky a muzu si
to opravit sam, coz je _OBROVSKA_VYHODA_ (nemluve o tom, ze inspekci
zdrojoveho kodu muzu mnoho pripadnych problemu odhalit predem)

--Pavel Kankovsky aka Peak (troja.mff.cuni.cz network administration)