Nefunkcni sit + crash systemu

Vladimir Myslik a na smrt.cz
Neděle Leden 12 02:57:44 CET 1997

In article <199701081650.RAA27563 na aisa.fi.muni.cz>, you wrote:
> [...]
> prestane hlasit sit (teda pocitac si mysli ze jede, ale neda se dostat
> z/na nej), navic ve stejny okamzik zcela zatuhne druhy pocitac (SparcLinux)
> --- dost mozna, ze se to stane v opacnem poradi :-) ---
> ale ostatni stroje na stejne siti (BSDI, WINS od AT&T, terminaly) jsou
> v pohode a funguji dal (vcetne momentalne rozjetych spojeni).
>  Nemyslim si ze by na to mel vliv operacni system, kolega se snazi
> prosazovat myslenku, ze za to muze nejaky el. vyboj co se obcas probehne
> po koaxu a ty stoje odvari, ale me se to moc nezda.
>  Nabourani systemu bych z 99% vyloucil :-).

Mno je to sice dost jednoducha myslenka, ale podporena praxi:
neni nejaky problem s pripojenim do site, myslim fyzickym?
Mne se obcas stavalo ze debilni tecka na koaxu nefungovaly jak mely a pak
neprochazely pakety. Horsi na tom bylo, ze kdyz do urcite doby se stroje mezi
sebou nenasly tak si linux zacal myslet, ze je cil nedosazitelny a pak furt hlasil
"network unreachable" i kdyz uz jsem to tem teckum vysvetlil rucne.

Podobny veci se mi stavaly (ale uz od rozjeti systemu) kdyz mela ethernetovka jine irq
nez linux detekoval. Pak neprosel ani jeden paket. Ale tohle se asi za behu nestava,
to by musel bejt blbej jumper.
Chtelo by to zjistit, zdali se zvetsuje irq count u rozhrani ethernet, tj. spustit
ifconfig a za chvili znovu a porovnat pocet irq.

>--mm                                                             Michael Mráka
>                                                     mailto:michael na fi.muni.cz
>                                                http://www.fi.muni.cz/~michael

 Vladimir Myslik
(if you experience delivery problems replying my mail, try the addresses below)
mailto:xmyslik na cslab.felk.cvut.cz , mailto:xmyslik na cs.felk.cvut.cz
http://cs.felk.cvut.cz/~xmyslik