Nastaveni implicitniho SMTP serveru

Marek Antos antos na cpress.cz
Pondělí Leden 27 16:16:06 CET 1997

Vazeni pratele,

nedavno jsem resil problem s elektronickou postou pro vsechny
uzivatele nasi lokalni site. Do Internetu se pripojujeme komutovanou
linkou a mame promenlivou IP adresou. Nakonec se mi to cele podarilo
zaridit s pomoci Linuxu tak, ze kazdy si bez potizi mailuje na svem
pocitaci a zpravy odesila na server. Odtud si take stahuje prichozi
postu. Server se pritom v pravidelnych intervalech pripojuje k
poskytovateli, odesle odchozi postu, prijme prichozi a zavesi.

Cele to ma ale jednu drobnou chybicku. Kdyz totiz sendmail odesila
zpravy z fronty, zrejme se pta nameserveru na MX zaznam a pokousi se
to na dany server protlacit. To mi ale samozrejme nevyhovuje, protoze
cilovy server muze byt dost "daleko" a trva to zbytecne dlouho.
Idealni by tedy bylo, pokud bych sendmailu povedel implicitni SMTP
server (primo u poskytovatele), kteremu by vse odeslal a uz by se o
to dal nestaral.

Zkousel jsem najit prislusny parametr, ale neuspesne: nevite tedy
nekdo, jak na to?

Diky,

---
Marek Antos                     Computer Press
Casopis Connect!                Hodkovicka 115, Praha 4
e-mail: antos na cpress.cz         tel/fax:02/61710642