cs-tools

Petr Her~man Petr.Herman na lfmotol.cuni.cz
Pondělí Leden 27 16:29:03 CET 1997

Tak jsem se take na stara kolena rozhodnul psat v UN*Xu (obcas) cesky
a potreboval bych se ujistit v par vecech:

1) Balicek cs-tools/emacs-czech obsahuje hlavne nejake knihovny .el, ale
protoze elispem nevladnu, pouze se domnivam, ze budou mit na starosti
ruzna caska trideni, seznam alfabetickych znaku atd., zatimco
o zakladni veci (klavesnice, display) se stara cs-tools/console
(ktera tim padem musi byt nainstalovana, aby emacs-czech chodil).
Je to tak?

2) v cs-tools Yenyia pise, ze je nutne mit nainstalovan balik
kbd-0.84 od A.Brownera. V distribuci Debianu se ale misto
toho vyskytuje balik kbd  v. 0.91-12 (nebo vyssi, tahle byla
aktualni na podzim), o ktere se v /usr/doc/kbd/README.Crosser.gz
pise:

 # International console driver fixes for Linux kernel .99pl13
 # Eugene G. Crosser <crosser na pccross.msk.su>

 This package provide fixes in the kernel (console.c, keydoard.c and vt.c),
 setfont and mapscrn utilities, and fixes to the loadkey utility.
 setfont loads custom EGA/VGA fonts, mapscrn specifies screen output mapping,
 and loadkeys with this fixes provides "AltGr-Lock" state of the keyboard,
 and makes possible to specify which characters are alphabetic and therefore
 should be affected by the CapsLock.
 ... atd.

Nevite nekdo, jaky je mezi obema baliky (Brownerovym a Crosserovym)
rozdil, resp. jestli je ten Crosseruv pro cs-tools take pouzitelny,
anebo ho musim odinstalovat a sehnat si misto nej ten Browneruv,
anebo se jedna o neco naprosto jineho, takze mohou koexistovat
na jednom systemu oba?

Zkousel jsem ted neainstalovat cs-tools s tim Crosserovym kbd,
ale mam s tim nejake problemy (pri prepnuti na "ceskou" klavesnici
pomoci [PAUSE] anebo docasne [AltGr] mi to misto malych ceskych
pismenek pise znaky x>{[]} ... apod.)

Tak si nejsem jeste jisty, jestli je toto uz jednoznacna odpoved
na muj dotaz, anebo jen neco delam blbe.

Per Herman