Re2: ICA3 klient (Winframe)

Blackie blackie na zf.jcu.cz
Čtvrtek Červenec 3 11:19:56 CEST 1997

On Tue, 1 Jul 1997, Michal Ludvig wrote:

> No nazdar! (to bylo zvolani, nikoliv pozdrav ;-)
> Takhle moc komercni zase byt nemusel, ale co se da delat. Kdyztak mi to
> prosim poslete mailem, at nezatezujeme konferenci (leda, ze by tu nekdo
> vedel o levnejsim reseni... :-).
> Nechapu, proc ty lidi na tech WinDOS furt tak trvaj (a navic za tyhle
> prachy). To uz se pomalu vyplati nakoupit nejaky Network Computery...
>
> Zatim diky
> Michal Ludvig

Nevim sice uplne presne, jak se tahle vec ma, ale tusim, ze ten soft ma
dve vrstvy.

Prvni: Software Wincenter (Winframe), od firem Citrix, NCD a Winframe nebo
tak nejak, coz je upraveny kernel NT, aby mel multiuser + soft od M$.
Toto by snad melo fungovat podobne jako UNIX server a Xwindow. Ze stanic
se da pripojit podobne jako X pod ICA protokolem. Existujou snad klienti
pod DOS a Windows. Fungovat jsem je nevidel, byly problemy s instalaci, tak
jsme s tim prastili. Cena byla zminena. O klientu pod Linux jsem neslysel.

Druha: Wincenter Connect, asi od stejnych firem. To funguje jako emulator
X protokolu na tom Winframu. Cena je taky kvalitni. Funguje to dobre, bud
si ty NT spustite do X okna, ale funguje i X -query ... Rozliseni,
barvy, cestina nastavitelne, chodi v pohode. Zkouseno z Linuxu, Digital
Unixu 3.2 a 4.0. Rychlost nemuzu posoudit, mame to na slabym stroji. Taky
jsme nezkousely vic uzivatelu (mame jen demo verzi, ta podporuje jen
jednoho).
Funguje na tom NIS, takze pokud sdilite uzivatele a home adresare (SMB)
mezi Unixama a timhle, je to cesta (i kdyz ne levna), jak z Unixovyho
adresare pod Xkama provozovat Billovo produkty. Samozrejme pokud
stravite par typickych microsoftich problemu. Jestli existuje jiny reseni,
rad bych o nem vedel.

Zdravi

Blackie
<blackie na zf.jcu.cz>