zaZOMBIEovany pocitac

mazouch mazouch na brn.pvt.cz
Pondělí Červen 2 14:19:45 CEST 1997

Blackie wrote:

> [...]
> Software Debian 1.2, kernel 2.0.30.
> Pocitac zatuhne do stavu, kdy sice castecne funguje, ale sprava procesu
> je na tom dost spatne (viz ps ax, kdy init je ve stavu D).
> Asi nejlepsi moznost, jak to skoncit, je napsat sync, konzole zatuhne, a
> resetovat pocitac.

> Nevim presne, cim to je, ale umim tuto situaci vytvorit. Kamarad ma
> disketu, ktera je zajimavym zpusobem poskozena. Pokud ji namontuju,
> spustim mc a zkusim neco zkopirovat z ty diskety, ozvou se hlasky kernelu
> o spatnem cteni, konzole zatuhne a init je poskozen.

Neni treba to pachat tak slozite, staci libovolna disketa, ktera se po
primountovani a provedeni nejake akce "vyskubne zaziva". Podminkou je,
ze se ta akce dela z mc. Mam dojem (ale jen dojem), ze pokud se podobna
prasarna udela z radku bez mc, je vysledkem akorat syslog zamoreny
hlaskami a problemech s disketou a system se z toho vzpamatuje. Uz se mi
to ale dlouho nepovedlo, takze nevim presne. Naposled jsem se z mc
obratil na disketu, kterou jsem predtim vytahl...a fungovalo to presne
podle vyse uvedeneho popisu.

                                                    Tom