PPP server

Leos Bitto bitto na kolej.mff.cuni.cz
Úterý Červen 10 14:25:12 CEST 1997

On Tue, 10 Jun 1997, Dan Ohnesorg, admin on power wrote:

> Nejak se mi nedari vycist jednu vec v manu. Pokud chci nainstalovat
> ppp server, musim na masine pustit take routed? Podle vseho to vypada
> ze ano, ale potom mi neni jasne jak mam nastavit routovani?

Rozhodne routed nepotrebujete, vim to z vlastni zkusenosti. Nejjednodussi
reseni je pridat pppd parametr proxyarp.

> Chtel bych pouzit ip adresy tak, ze server ma adresu treba 147.32.1.1 a
> ppp klient by mel dostat 147.32.1.2.

No problem. Dejte pppd parametr 147.32.1.1:147.32.1.2, nejlepe do
/etc/ppp/options.ttyS1 - tim zajistite ze na portu ttyS1 (com2) bude
pridelovana serveru adresa 147.32.1.1 a klientovi 147.32.1.2.

Jednodussi ovsem je (jak to pouzivam ve firme bez jakychkoliv problemu)
nechat serveru pouze jednu IP adresu, a to tu co ma na ethernetu, a pouze
rozhazovat adresy klientu. To je specialita ppp ze to takhle jde. Pak do
/etc/ppp/options.ttyS1 napiste jen :147.32.1.2 a server nebude mit
pro kazdeho klienta extra adresu.

> A jeste jednu vec, chtel bych server mit kompatibilni s win95, ktere
> se loguji rovnou pres CHAP, tak jako je to treba na telecomu a pod,

Win95 pouzivaji PAP, ne CHAP. Na Linuxu staci spravne vyplnit
/etc/ppp/pap_secrets (viz man pppd) a pak pridat pppd parametry +auth +pap
-chap a je to.

Kdyz uz jsme u tech Win95, tak by se vam mohl hodit parametr dns-addr
- tim tem Win95 nastavite nameservery, neni potrebe jim je vypisovat
rucne.

> ale nemuzu najit zadnou zminku o tom, jaky program se v tom pripade
> pousti na rizeni modemu, ted pouzivam mgetty.

Ano, mgetty je to co potrebujete, a z nej konkretne volbu AutoPPP. Viz
dokumentace mgetty. V podstate to ale znamena ze kdyz klient zahaji
komunikaci primo pres ppp (neceka na prompt) tak mgetty spusti rovnou
pppd, jinak normalne login. Mam to takhle nastavene v mgetty 1.0.0 a beha
to bez problemu.

| From source code of Linux kernel: |               Leos Bitto