PPP server

Pavel Zdenek zdenek na math.feld.cvut.cz
Úterý Červen 10 16:23:47 CEST 1997

On Tue, 10 Jun 1997, Leos Bitto wrote:

> Jednodussi ovsem je (jak to pouzivam ve firme bez jakychkoliv problemu)
> nechat serveru pouze jednu IP adresu, a to tu co ma na ethernetu, a pouze
> rozhazovat adresy klientu. To je specialita ppp ze to takhle jde. Pak do
> /etc/ppp/options.ttyS1 napiste jen :147.32.1.2 a server nebude mit
> pro kazdeho klienta extra adresu.

Nezapomente do /etc/ppp/ip-up napsat "/sbin/route add -host 147.32.1.2" a
do /etc/ppp/ip-down "/sbin/route del 147.32.1.2", jinak se Vas ppp klient
sice prihlasi, ale bude hluchej a nemej.

> Win95 pouzivaji PAP, ne CHAP. Na Linuxu staci spravne vyplnit
> /etc/ppp/pap_secrets (viz man pppd) a pak pridat pppd parametry +auth +pap
> -chap a je to.

Nesouhlas, W95 umi i CHAP. Pokud se prokousete tim co leze do syslogu pri
zapnutem "debug" v options tak zjistite ze pppd vyzkousi oboje (ma-li to
povolene) a W95 se CHAPovani nebrani.

> Ano, mgetty je to co potrebujete, a z nej konkretne volbu AutoPPP. Viz
> dokumentace mgetty. V podstate to ale znamena ze kdyz klient zahaji
> komunikaci primo pres ppp (neceka na prompt) tak mgetty spusti rovnou
> pppd, jinak normalne login. Mam to takhle nastavene v mgetty 1.0.0 a beha
> to bez problemu.

Jenom doplnim, ze mgetty musi byt s podporou AutoPPP jiz kompilovane, tzn.
-DAUTO_PPP v CFLAGS. Jestli jste to udelal hned, tak se omlouvam, ale mne
to stalo spoustu casu.

Pavel Z.