sit Novell + W95 + Linux jako router

Honza Pazdziora adelton na informatics.muni.cz
Čtvrtek Červen 19 14:00:15 CEST 1997

[...]
[...]
> Linux je skvely system, ale je potreba s nim umet zachazet. Mozna jsi
> nekde slysel ze Linux je na to co chces perfektni - to je pravda, sam par
> takovych konfiguraci spravuji a funguje to skvele, ale k bezproblemovemu
> provozu je toho potreba dost vedet. Linux totiz rozhodne neni system ktery
> by se dal nainstalovat a bez vetsich znalosti spravce by delal presne co
> je potreba.

Tohle je v podstate pravda, ale nejaky doporucenivhodny postup, kde
zacit, bychom snad meli byt schopni najit. Existuji minimalne dve
knizky (ted si budu trochu vymyslet, navic jsem ani jednu necetl ;-)
jedna se jmenuje nejak Server v Internetu a druha Linux Internet
Server, ktere se doufam vyse uvedenym tematem zabyvaji.

Takze bych doporucoval si aspon jednu precist, zjistit, co vlastne
potrebuji, rozchodit to nejlepe podle popisu a pak zacit zkoumat.
S konfiguraci se da vzdycky hnout, zmenit sendmail na smail nebo tak,
ale myslim, ze dulezite je ziskat zakladni nahled na to, co je potreba.
S tim by ty knizky mohly pomoct, nebo se pletu? A az budu mit chodici
stroj, muzu zacit cist newsove skupiny a hledat v LSM a na webu, co by
se dalo vylepsit a zmenit.

                   I can take or leave it if I please
		     Thanks for having done your DES.