diald a fetchmail

Pavel JANIK ml. pjanik na aida.inet.cz
Pátek Červen 20 10:30:49 CEST 1997

... snipped
> Pouzivam fetchmail (a procmail) ke stahovani posty z internetove
> schranky u naseho providera, kde jsou dopisy pro celou firmu.
> Stahovani je startovano cronem, pred kterym nejprve nahodi diald
> linku (je to definovano v jeho konfiguraku). Par je linka zase
> odpojena.
>
> Nyni muj problem: Pokud chci, abych stahl postu mimo plan, spustim
> fetchmail, ktery nastartuje diald, ale nepodari se mu nic stahnout.

Co treba:

echo up >/etc/diald/diald.ctl
(a v /etc/diald.conf:
fifo /etc/diald/diald.ctl)
a pote teprve fetchmail ?

> Musi ho vzdy prerusit ^C (po nastartovani linky) a spustit jeste
> jednou. Chtel bych to ale spoustet pouze jednim scriptem, tj. napsat
> prikaz a jit jinam, ne cekat, prerusit, znovu spustit, ...
>
> Neni mi jasne proc www ci ftp klienti linku nastartuji a zacnou
> komunikovat. Kde je principialni rozdil? Tusim ze v protokolu,
> ale POP3 je tak "neschopny"?

Podle meho nazoru nemate pravdu. Protokol pop3 je pouze protokolem
aplikacnim. Hlavni pricinu toho, ze se Vam linka nenahodi (lepe receno, ze
se prvni fetchmail nepovede), vidim v tom, ze pro specifikaci postovniho
serveru (POP3 serveru) pouzivate IP adresu a prvni pakety, ktere po lince
jdou jeste neznaji IP adresu pridelenou serverem (v pripadem, ze pouzivate
dynamicky pridelovanou IP adresu.) Tyto prvni pakety maji jako source IP
adress v IP hlavicce IP adresu lokalniho slip rozhrani (predpokladam nejaka
privatni adresa). Vice info viz man diald nebo Diald-FAQ.

Doporucuji tedy linku nahodit nejakym DNS (tedy udp) dotazem.

PJ
--