Linux a pnp zvukovka

Michal Bencur bencur na elf.stuba.sk
Čtvrtek Červen 26 20:54:54 CEST 1997

Vitecek Michal wrote:
> V pocitaci mam PnP zvukovku (Bravo Sound 16P 3D - ma chip optiXXXX),

V podstate mas tieto moznosti:
1) stiahni si OSS direver z http://www.4front-tech.com/linux.html
   - vyhody : je to modul do kernelu (nemusis prekompilovat kernel)
              podporuje vela kariet, aj PnP
   - nevyhody:
              komercny ($20), free verzia sa da stiahnut, ale ide len
              par dni
2) vypni PnP (ak sa to da) a vtedy kompatib. s OPTi930 (viz.dalej)
3) ak podporuje WSS tak boot do Dosu a inicializacia
4) emulacia SB Pro je shit (len 8bit), takze ak mozes, radsej WSS
5) a co ja viem...

ja som skusal ExpertColor s OPTi931, slo to v pohode pomocou 1)

Toto mi poslal autor sound driveru pre Linux:
> I only want to ask you, if there is some chance to get sound
> under Linux with OPTi931 chips ?
There is practically no chance to get it working. In case there is a
PnP-disable/enable jumper on the card it could be possible to get it
working. 82C931 is compatible with 82C930 in non-PnP mode.
Unfortunately it's completely different than other OPTi chips except in
non-PnP mode.

There is support for 82C931 in the commercial version of the driver
(OSS/Linux). However it doesn't work with all cards. There are two
possible modes in which the chip can be used and only one of them works
with the current driver.