Linux a prace

Zdenek Kabelac kabi na fi.muni.cz
Úterý Listopad 4 14:11:46 CET 1997

David Kostal wrote:

 > To ovsem neznamena, ze bych chtel na Linuxu pouze komercni software.
> Idealni stav by podle me byl, kdyby aspon 96% veskere cinnosti slo
> delat pomoci free softwaru, ale urcite musi jit 100% udelat pomoci
> komercnich programu.
> Zadne dalsi nadstavby uz nejsou.

U tvorby softu za penize jsem spise uvazoval v dimenzich nejakeho
ucetnictvi, textaku apod. - obavam se, ze napsat Microstation neni
v silach jednoho cloveka :-)

U takovych softu jde samozrejme take o dokumentaci atd...
ci-li zde ji cena na miste, ale myslet si, ze za nejaky textak, byt v
cestine,
nekdo neco zaplati, tak tady bych si uz tak moc nefandil.

Je ovsem otazkou na kolik ma linux sanci proniknout do grafickych studii
atp.
Vyvoj HW jde kupredu velkymi kroky a IMHO jaksi zaostava v unixech
jejich
vyuziti - 3D graficky karty - ve W95 jiz pracuji delsi dobu - na unixech
jsem o jejich vyuziti zatim moc neslysel (alespon zatim se Mesa netvari
jako
ze by to vyuzivala)

Proc by mel typicky uzivatel W95 prejit na neco co ma horsi podporu???
Proc by si mel dat tu praci a instalovat neco cemu stejne nerozumi a ani
rozumet nechce a vubec ho nezajimaji terminy multitasking apod. a
nedejboze, aby neco do takoveho systemu kupoval.

Ci-li pokud se najde par jedincu kteri by si do linux-u neco
takoveho koupili a meli by uzivit ceskeho programatora, pak
je pro ne levnejsi si ho primo zamestnat, nez kupovat nejaky
produkt jehoz podpora je nejista.

Kdyz jsem u tech % - klidne me staci 50% protoze jsou jiste cele
oblasti,
jako rizeni ruznych provozu apod. kde proste soft musi byt usit na miru
a za neco takoveho se holt musi zaplatit, ale komercne uspet
s necim jako je Office na unixech se mi nezda realne.

--
  There are no significant bugs in our released software   Bill