Jak je udelana instalace RedHat Linuxu ?

Petr Skoda skoda na sunstel.asu.cas.cz
Úterý Listopad 11 13:40:42 CET 1997

On Mon, 10 Nov 1997, Petr Snajdr wrote:

> Dobry den,
>    rad bych si prepalil RedHat Linux 4.2 na CDROM + upadate.
> Nejak jsem si rekl, ze je zbytecne tam mit treba
> Xserver 4x ( 2 verze - 2x src a  2x binary), jednou primo
> v distribuci a jednou v update. Nevite jak nahradit
> stare verze novejsimi z update tak, abych nemusel prejmenovavat
> jmena souboru v RedHat/RPMS/* ? (:-() nebo jde to nejak lepe
> a jednodusej. Prehledl jsem neco ?

Ja bych se optal jeste dale - neni mozne udelat si nove vlastni RPM ktere
by nahradilo to v distribuci aniz bych pritom neco delal se zdrojaky -
jen chci menit konfiguracni soubory a obsah adresaru - popr jmena souboru
- napr pro rc3.d/S75automount mit s75automount - aby se nespoustel?

Moje predstava:

mam distribuci rekneme RH4.2 - nainstaluji si ji (binarky)

(a nejlepe uz jen vybrany subset package  - samozrejme si kazdy muze
doinstalovat podle prani v Glintu - ale ten nechodi na vice souboru. -
Nevim v cem je chyba, ale pokud si pri instalaci vyberu jen nektere baliky
a pozdeji pustim glint a chci pridavat - tj projdu a zvyraznim vsechny
pozadovane baliky a dam install - chvili sroti a pak se updatuje obrazovka
jaoky instaloval ale nic se nestane - ani nezobrazi celkovou delku).
Vetsinou musim pridavat jen veci v jedne vetvi podstromu - tj jednu uroven
a jeste ne vsechny - ale to jen tak pro informaci )

a upravim si konfiguracni soubory - treba pro X, window manager, nastavim
NIS, zedituju rc.d/* co chci aby se spoustelo apod. a pak chci vse zabalit
do RPM (tj ty nove editovane konfiguraky na misto starych ) a cele to
nahraju na NFS server. Pak si kazdy klient (tj mam vice pocitacu a chci
jednotnou konfiguraci) pusti z diskety NFS instalaci a  je to. Vsem to
chodi stejne a ja nemusim obihat kazdy stroj zvlast a vsem dodelavat
lokalni konfigurac (zkuste 10x kazdemu ladit XF86Config - kdyz jsou stejne
ci podobne monitory, mysi - a le hlavne nastavovat rc.d scripty -
prejmenovavavt Sxx ns sxx u vybranych demonu. Samozrejme na IP pouzivam
bootp, ale uz nastaveni NIS chce stale dopisovat do rc.d/network ,
editovat yp.conf apod.

Jak treba instalujete vy vice Linuxovych stroju - pokud si vice uzivatelu
preje prejit od DOSu ke slusnemu systemu - a chteji aby vypadal vsude
stejne ?

Rad si prectu vase napady

*  Petr Skoda                         Tel   : (0204) 649201, l. 361     *
*  Stelarni oddeleni                          (0204) 620361, 620136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (0204) 620250             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *