Nechutny HACKER

Frantisek Krupka krupka na pha.pvt.cz
Pátek Listopad 21 14:32:24 CET 1997

Ondrej Bezucha wrote:

> To je myslim dost spatne reseni. Hackeri vetsinou vyuzivaji anonymnich
> kont (dalsi velka zasada hackera - nic nedelat z vlastniho uctu),
> takze chcete rict, ze pokud nekdo hackne vas pocitac pres Technickou
> Univerzitu v Liberci (mam to blizko, taxem si vybral ji, ale muze to
> byt kdekoli), pak proste odriznete TU?

Pokud mam adresu, ze ktere se mi nekdo lame do systemu, existuji dve
moznosti : jedna se o adresu (zacinajiciho) hackera nebo se jedna se o
adresu systemu, ktery neco takoveho hackrovi umoznuje. Nelibi se mi ani
jedna z techto adres. Bud nekdo (vystopuje) a spacifikuje hajzlika nebo
si zalata diru ve svem systemu. Pokud zjistim, ze se ke me nekdo boura
trebas z Technicke Univerzity v Liberci, jejich adresu u sebe odfiltruju
a soucasne je na dany incident upozornim a pozadam o dalsi spolupraci

Pokud je adresa zverejnena, at uz patri hajzlikovi nebo Univerzite, je
na kazdem, zda si adresu odfiltruje ci nikoliv (nejake masivni
filtrovani provadene ISP je samozrejme nevhodne)

[to by mel pan Kolar radost

Myslim, ze pan Kolar by me pochopil (dokonce mu muze byt jedno, co si ja
k sobe nepustim)

> ;-)] Myslim, ze pokud to delal z cizi (tudiz taky hacknute masiny)
> nema cenu hnat se za providerem, ale spis vypatrat jadro pudla (cili
> jeho domof).

OK, muzete jit po jednotlivych adresach. Muzete zjistit, ze se jedna o
masinu nejake univerzity apod ale taky, ze se jedna o adresu, kterou
provider pridelil koncovemu uzivateli apod. Takovou moznost vyloucit
nemuzete.

Pozn. Co nevim jak funguje, je spoluprace ISP, jednotlivych spravcu apod
v pripade incidentu

                                   Krupka F.