Napady pro Linux pro ceskeho uzivatele III

Michal Polak mpolak na informatics.muni.cz
Středa Říjen 8 15:24:37 CEST 1997

Dobry den,

> Včera jsem nezávisle na Pavlovi Janíkovi také něco sepsal, tož tady to je:
>
> Ti, kteří se z jakéhokoliv důvodu nebudou moci invexového setkání zúčastnit,
> nechť samozřejmě uvažují také.  Invexové setkání není jediná a definitivní
> akce, jedná se pouze o pomůcku, jak některé věci vyřešit rychleji a efektivněji
> než e-mailovou komunikací.

Doufam, ze nekdo udela "zapis" setkani a pak poda zpravu do konference co
se resilo, vyresilo, nedoresilo ....

> V této oblasti již udělal notný kus práce Šnek Petr Staněk se svými kolegy v
> rámci převážně dokumentačního projektu.  Lze tedy navázat na již rozjetou akci.

potreba standardu - viz. nize

> 6. Organizační záležitosti
> Snad nejtěžší ze všeho. :-)

Navrhuji ustanovit "standardizacni komisi" - te by se smerovaly vsechny
problemy s prekladem, normou trideni apod.

> Děkuji za pozornost.
>
> Milan Zamazal

budu reagovat pouze na prekladatelskou cast.
Myslim si, ze nejdrive ze vseho je nutne stanovit standardy prekladu
odbornych terminu (nebo je radsi vubec neprekladat). Hrozne me totiz krka,
kdyz mame na jeden anglicky termin tri ceske. (Aby zase nekdo neresil jak
krkolomne prelozit regular expression). Zvlast, kdyz tomu ma rozumet neci
"nepocitacova" sestra.

Nevim, na kolik je realne stihnout navrhnout tyto standardy do Invexu. Jak
znam pany programatory a odborniky, jsou schopni se o tomto tematu hadat
nejmene tri hodiny (a bylo by po invexovem setkani) :-)

Co chci tedy hlavne zduraznit: Jiz hotove/nove prace sjednotit, aby to
nebylo kazdy pes jina ves.

S pozdravem
--
						 Michal Polak
Contact:

Everyone should hold strong convictions, I am convinced I will have
another glass.