Pruzkum (Re: kolik je vam let _?)

Jan Kybic kybic na circhp.epfl.ch.epfl.ch
Čtvrtek Říjen 16 18:43:39 CEST 1997

>toz to ja vim... taky jsem se kdysi (nekam) zaregistroval
>ale problem je v tom, ze to neni "pruzkum", cili se z toho daji jen
>nesnadno cinit nejake smysluplne odhady (nikdo treba neumi rict,
>jaky je pomer mezi temi, co se registrovali a temi, co na to ..censored..)

A jak bys to chtel udelat? Chces telefonovat na nahodne vybrana cisla
a ptat se, jestli maji doma/v praci Linux? Nebo rozesilat maily s
dotaznikem na adresy z nejake databaze? (fuj)

Pokud by te takove udaje opravdu zajimaly, myslim ze v podstate jediny
efektivni zpusob by bylo vyhlasit s velkym predstihem anketu v teto
konferenci (tak by se o ni podle meho nazoru dozvedela vetsina
potencialnich respondentu) a nabidnout pro ucastniky losovani
(kontrolovane CZLUGem) o atraktivni ceny (treba Alphu :-). Pak verim,
ze by se daly ziskat odpovedi od tak 95% uzivatelu Linuxu v CR. Ale to
je trochu draha legrace a nedovedu si predstavit, k cemu bych ziskana
data smysluplne (a poctive) pouzil.

Jestli nejaky takovy pruzkum zorganizujes, rad odpovim, ale spis si
myslim, ze je to ztrata casu.

Honza

Jan Kybic <xkybic na sun.felk.cvut.cz>        (Muzete psat i s diakritikou)
http://cmp.felk.cvut.cz/~kybic/       tel. 42-2-301 88 26
For PGP key finger kybic na fu.felk.cvut.cz or see my WWW page.