Navrh stanov CZLUG [LONG]

Ondrej Koala Vacha koala na fi.muni.cz
Pátek Říjen 17 10:43:45 CEST 1997

On Fri, 17 Oct 1997, Jan Kasprzak wrote:

> 	A najde se nekdo, kdo to bude ochoten delat? Pripadne
> budeme mit dostatek clenskych prispevku na to, abychom nekoho
> zaplatili?

Zaplatit to asi bude nutne v kazdem pripade. Nebo to nam nadace bude delat
zdarma? [BTW, odkud chce nadace ziskavat prostredky?] To by me
prislo zvlastni. Pokud chceme organizaci, ktera nam bude nejak uzitecna,
tak ji taky musime zaplatit.

Vi nekdo kolik by to tak obnaselo penez? V pripade
> ze nekdo bude delat ucetnictvi a nekdo zaridi registraci pravnicke
> osoby, jsem pro.

Porad mi neni jasny status CZLUG pri nadaci. Pokud se mylim, opravte:

1. CZLUG je neformalni sdruzeni, neni pravnickou osobou. Pak tedy
oficialne neexistuje, nemuze vybirat penize, nekoho platit atd.
Vse musi jit pres nadaci. Jak by to pak probihalo?
Nadace nemuze mit cleny. Zaplatim tedy (clensky) prispevek nadaci
jako prispevek na jeji cinnost a ona mi pak jako podporu Free posle CD.
Nevim, jestli je toto ucetne obhajitelne.

2. CZLUG je pravnicka osoba. Pak vyse uvedene problemy odpadaji.
Zustava problem ucetnictvi a administrativy. Nadace pak krom sveho
ucetnictvi by mohla vest ucetnictvi CZLUG (ktere bude podobne, lec jine,
nebot CZLUG bude jiny typ oragnizace nez nadace). Stejne tak to ale
muze vest nejaka spriznena? firma, ktera se ti zabyva.
Stejne je to s rozesilanim CD nebo novin. Pokud nas bude tolik, aby to
vubec melo smysl, stejne to za nas udela nejaka firma. [CSTUG takhle
rozesila Zpravodaj: preda printony, nalepky s adresami + dalsi veci,
napr. CD vybranym clenum. Firma Zpravodaj vytiskne, nasackuje a rozesle]
A zase, muze to za nas udelat nadace, ale my ji budeme opet muset
zaplatit.

> 	Mozna by stalo zato promyslet/prepracovat bod o tom, ze zadna
> funkce vyboru nesmi byt honorovana. Co kdyz se rozhodneme pro nejakou
> formu uzivatelskeho supportu (hotline nebo neco takoveho). Nebo odmenu pro
> toho, kdo by se staral o vypalovani jmenovanych CDcek.

Funkce protivne, lec potrebne, ktere nebude chtit nikdo delat, budou
muset byt honorovany.

---
Ondrej Koala Vacha