Navrh stanov CZLUG [LONG]

Lubos Bohm bohm na rak.radio.cz
Pátek Říjen 17 11:40:56 CEST 1997

Nasledujici prispevek vyjadruje muj osobni nazor - co se tyce popisu "veci"
kolem nadace - pisu z "oleje" takze vim, ze pokud bych si prosel materialy,
co mam doma, byl bych "vic in".

> Porad mi neni jasny status CZLUG pri nadaci. Pokud se mylim, opravte:
>
> 1. CZLUG je neformalni sdruzeni, neni pravnickou osobou. Pak tedy
> oficialne neexistuje, nemuze vybirat penize, nekoho platit atd.
> Vse musi jit pres nadaci. Jak by to pak probihalo?
> Nadace nemuze mit cleny. Zaplatim tedy (clensky) prispevek nadaci
> jako prispevek na jeji cinnost a ona mi pak jako podporu Free posle CD.
> Nevim, jestli je toto ucetne obhajitelne.

Pri zakladani nadace (obecne) je v jeji zakladajici listine seznam
zakladajicich clenu. Nevim, ale obecne, si myslim, ze neni zadne omezeni co
se tyce moznosti prijmout ci vyloucit clena behem cinnosti nadace. Mam k
tomu doma nejake materialy - pokud bude treba, jeste to (se) vecer ci zitra
doplnim.

Nevim jak je to napr. se skautem, ale cinnost CZLUG podle me naplnuje znaky
cinnosti nadace. Sdruzeni osob, nevydelecnost, podpora obecne prospesnych
aktivit.

> [...]
> ucetnictvi by mohla vest ucetnictvi CZLUG (ktere bude podobne, lec jine,
> nebot CZLUG bude jiny typ oragnizace nez nadace). Stejne tak to ale
> muze vest nejaka spriznena? firma, ktera se ti zabyva.
> Stejne je to s rozesilanim CD nebo novin. Pokud nas bude tolik, aby to
> vubec melo smysl, stejne to za nas udela nejaka firma. [CSTUG takhle
> rozesila Zpravodaj: preda printony, nalepky s adresami + dalsi veci,
> napr. CD vybranym clenum. Firma Zpravodaj vytiskne, nasackuje a rozesle]
> A zase, muze to za nas udelat nadace, ale my ji budeme opet muset

CZLUG bude soucasti Nadace v tom smyslu, ze se bude jednat o jeden z
projektu, ktery Nadace (jak je definovano v jeji zakladajici listine)
provadi. Jeji ucetnictvi pak bude vedeno standartnimi prostredky, tj. bude
pouzito takovych metod (zrejme SW - pod Linuxem ? :-), ktery bude podporovat
uctovani na tzv. strediska ci projekt - bude oddelen vynos/naklad. Nebo v
ramci ucetnictvi budou pouzity podanalyticke ucty. To je ale otazka dohody
nekoho z vedeni nadace s osobou, ktera ucto povede.

"Podfirmy" ve firme bych tedy realizoval jako tzv. projekty, ktere budou
deleny ucetne. Nemyslim tedy, ze by CZLUG melo nejaka specifika, ktera by
branila vcleneni do Nadace. V praxi to ve firmach funguje podobne.

Co se tyce stanov nadace (obecne), je vzdy uvedeno, co je cilem, jak ziskava
prostredky (od svych clenu ci sponzoru).

Proto abychom vytvorili CZLUG bychom meli asi byt fakticky cleny Nadace a
v ramci jeji struktury bychom pak realizovali projekt CZLUG.

> Funkce protivne, lec potrebne, ktere nebude chtit nikdo delat, budou
> muset byt honorovany.

Ano. Predbeznou rocni kalkulaci je nutne udelat. Jinak to nema smysl
rozjizdet.

> ---
> Ondrej Koala Vacha

Lubos Bohm aka b na mys