Navrh stanov CZLUG [LONG]

Ondrej Koala Vacha koala na fi.muni.cz
Pátek Říjen 17 13:47:18 CEST 1997

On Fri, 17 Oct 1997, Lubos Bohm wrote:

> Pri zakladani nadace (obecne) je v jeji zakladajici listine seznam
> zakladajicich clenu. Nevim, ale obecne, si myslim, ze neni zadne omezeni co
> se tyce moznosti prijmout ci vyloucit clena behem cinnosti nadace. Mam k
> tomu doma nejake materialy - pokud bude treba, jeste to (se) vecer ci zitra
> doplnim.

Vychazel jsem mj. z vyjadreni Pavla Janika ml., ktery tvrdil, ze nadace
nemuze mit cleny. Myslenka, ze by se 150-200 potencialnich clenu
CZLUG jenom kvuli tomu stat clenem nadace, se mi nezda realna.
Jednak neni jasne, je-li to mozne, a pak rada lidi by chtela
byt v CZLUG, ale nikoli v nadaci, kdyby byl vyber.

> Nevim jak je to napr. se skautem, ale cinnost CZLUG podle me naplnuje znaky
> cinnosti nadace. Sdruzeni osob, nevydelecnost, podpora obecne prospesnych
> aktivit.

Takto obecne formulovane zamery naplnuje znaky cinnosti i jinych
subjektu, napr. obcanske sdruzeni.

Skautske stredisko je pravnicka osoba, nevydelecne obcanske sdruzeni
(zisk do 100 000 rocne), jednoduche ucetnictvi.
Stejne tak je na tom CSTUG. (Oboji znam z osobni zkusenosti.)

> CZLUG bude soucasti Nadace v tom smyslu, ze se bude jednat o jeden z
> projektu, ktery Nadace (jak je definovano v jeji zakladajici listine)
> provadi. Jeji ucetnictvi pak bude vedeno standartnimi prostredky, tj. bude
> pouzito takovych metod (zrejme SW - pod Linuxem ? :-), ktery bude podporovat
> uctovani na tzv. strediska ci projekt - bude oddelen vynos/naklad. Nebo v
> ramci ucetnictvi budou pouzity podanalyticke ucty. To je ale otazka dohody
> nekoho z vedeni nadace s osobou, ktera ucto povede.

Jiste, ze ucto musi byt oddelene. Ale at se vyjadri nejaky
znalec/zakladatel nadace. Je mozne pak platit prispevky?

> "Podfirmy" ve firme bych tedy realizoval jako tzv. projekty, ktere budou
> deleny ucetne. Nemyslim tedy, ze by CZLUG melo nejaka specifika, ktera by
> branila vcleneni do Nadace. V praxi to ve firmach funguje podobne.
>
> Co se tyce stanov nadace (obecne), je vzdy uvedeno, co je cilem, jak ziskava
> prostredky (od svych clenu ci sponzoru).
>
> Proto abychom vytvorili CZLUG bychom meli asi byt fakticky cleny Nadace a
> v ramci jeji struktury bychom pak realizovali projekt CZLUG.

To me prave pripada slozitejsi, nez je potreba. Jsou jeste jine vyhody
krom tech, ze nam ma kdo vest ucto (coz by nadace mohla i pri
samostatnosti CZLUG) ?

---
Ondrej Koala Vacha