Navrh stanov CZLUG II. - diskuse

Petr Snajdr snajdr na pvt.net
Pátek Říjen 17 20:53:33 CEST 1997

Dobry den,
	peclive jsem procetl vsechny dopisy na tema stanovy CZLUG
a pokusim se spojit vsechny me odpovedi do jednoho dopisu.

1)

> Neni mi to stale zcela jasne. Bude CZLUG pravnicka osoba, nebo ne?

Ne a je to i v pracovni verzi stanov  CZLUG

2)
> Pokud chce mit cleny a vybirat prispevky, pak asi ano. A vest
> ucetnictvi muze kdokoli kdo to umi a dostane za to zaplaceno.

Toto je jiz vyreseno v ramci CZFSF, ktera toto zastresuje.
CZLUG se muze plne venovat pouze sve naplni, ktera bude
stanovena definitivni verzi stanov jez by mela byt schvalena
defakto zakladajicimi cleny presto, ze pujde o skupinu neformalni.

3)
> kvuli tomu snad nema smysl. Souhlasim s Janem Kybicem, ze CZLUG
> ano, a ze smysl Free Soft nadace pro linux mi pak unika.

CZLUG nemusi jiz resit veci na ktere se obtizne hledaji lide a ktere
nejsou jeho naplni tj. napr. ucetnictvi.

4)
> K cemu a co je sidlo? Pokud je to neco ve stanovach pro vnitro,
> nemajici na praxi vyznam, tak at je tam cokoli.

V pripade CZLUG jako projektu CZFSF nema sidlo zadny prakticky ucel.

5)
>         Je nejaky vazny duvod mit tak pocetny vybor?
>         Patnact lidi to je na tak malou organizaci, kterou CSLUG
>         prevdepodobne bude, docela velke sousto. Myslim, ze by
>         dostacoval vybor s peti az sedmi cleny.

Ano. viz. odpoved IMHO garanta CZLUG - Jana Kasprzaka

6)
> Vznik CZLUG rozhodne podporuji,
> ale mozna by bylo vhodne mit oficialni nazev cesky (a/nebo) anglicky
> misto "Czech Linux User Group pri Ceske nadaci pro free software"

To je otazka opet na Yenyu ;-)

7)
> Co se tyka prispevku, jsou podle mne navrzeny asi "tak akorat" aby
> nezatezovaly kapsu clenu a pokryly nezbytne vydaje.

Upresnil bych to - tak aby i v tom nejhorsim pripade pokryly nezbytne
udaje
tj. i v pripade minimalniho poctu clenu. Je samozrejme rozdil mezi
cenou z vypani 5 CDROM a 5000 CDROM.

8)
> Neni mi jasne, jak by se zajistovalo:
> 7, Moznost pozadat CZLUG o technickou pomoc pri  reseni problemu s OS
> Linux

Dle meho nazoru jsou pouhe 2 alternativy.
	a, vlastnimi silami ( defakto se domluvit kdo, kdy, kde ..)
	b, pusobit jako prostrednik tj. nechat toto resit dle
		mista vzniku pozadavku rekneme "partnerskymi" firmami
		tj. podporu pouze koordinovat.

Prvni alternativa je IMHO vhona pro cleny, druha pro necleny ( z vyce
duvodu pocinaje
financnimi, predpokladanym rozsahem zajmu atd. )

9)

> Pak je tady ovsem ten aspekt, ze jsou lide, kteri <SMILE>jsou velmi GNU
> a tvrdi, ze by se melo rikat GNU/Linux, Lignux nebo Linux-based GNU
> system</SMILE>, a je dobre, ze mohou byt organizovani (nebo spolupracovat)
> v ramci Nadace.

Ja bych se k tomu stavel tak, ze tento problem by si mel vyresit po svem
vzniku
CZLUG sam. Ostatni  muzou vyjadrit sve nazory, doporuceni atd., ale vzdy
pujde o problem samotneho Linuxu tj. CZLUGu ( pouze v pripade jeho
neexistence
by se to prenaselo dal na CZFSF ). Pro zacatek bych to videl jako
demonstraci toho, ze se CZLUG umi domluvit ;-)

10)
>         Ano. Tohle je taky potreba doresit: Ve stanovach je neco o
> naroku na CD dle vlastniho vyberu. Ale: Ma nekdo vypalovacku, na ktere
> by toto slo delat? Na FI nejaka je, dokonce s rychlym spojenim
> na prislusny FTP server, jen by se musely doresit administrativni
> zalezitosti (zarizeni i sit patri FI) a pak samozrejme byt nekdo, kdo by
> byl ochoten treba jednou za 14 dni sednout, projit pozadavky
> a vypalit prislusny pocet CDcek.

	Tohle je dobre reseni pro vytvoreni 1 CD z ktereho
se delaji kopie coz bych prenechal na jinou firmu ( financne
by to melo vyjit) nebo opet spoluprace s jinou firmou, ktera
by byla ochotna toto zprostredkovat vcetne starnky obsahove
za nizsi cenu tj. pod 200,- Kc orientacne a k dnesku.

11)
>         Mezi dalsi moznosti cinnosti patri Linuxove Noviny Pavla Janika.
> Stale se priklanim k tomu, ze bychom v pripade ustaveni CZLUGu a existence
> clenskych prispevku mohli zkusit vydavat Linuxove Noviny jako samostatny
> papirovy casopis.

Jsem tehoz nazoru, ale vadavat ho vlastnim nakaladem
nepovazuji za unosne z vice duvodu. Tim prvni je samozrejme
financni. Vzhledem k tomu, ze se jedna a jednat bude o vysoce
odborny a kavalitni "list" bylo by IMHO vhodnejsi do tohoto
zainteresovat opet 3 stranu v podobe nejake firmy.

12)
>         Otazku, jestli CZLUG jako projekt CZFSF, nebo CZLUG samostatne
> povazuji za otevrenou (kdyz uz ji nastolil nekdo jiny nez ja :-),

	Myslim si ze toto tema je naopak uzavrene  pokud
nekdo nerekne, ze je ochoten delat veci, ktere zajistuje CZFSF tj. napr
vest ucetnictvi a da argumenty proc by to melo byt vyhodnejsi.
Opacny postup povazuji za nekorektni a nekonstruktivni a myslim
si, ze netreba se zabyvat vecmi, ktere jsou funkcne vyresene.
Prijde mi to jako pokus o zalkladani ls User Group, ln User Group,
cat User Group, xterm User Group atd.

BTW: Pamatujete si tu povest o Svatoplukovi a jeho 3 synech ?

13)

>  Pojem etiky, svedomi nam doufam jeste neco rika a bylo by skoda
> kdyby se odsunul do pozadi.
>
>  Ja osobne jsem zacal uzivat Linuxu a GNU software prave proto,
> ze jsem nechtel krast; teprve pak jsem si Linux a GNU SW oblibil.

	Vsechno dulezite zde jiz padlo, ale dle meho nazoru je
idea takova, ze podporou dodrzovani autorskeho zakona (
To by snad melo byt samozrejme!) neprimo podporujete free SW.
Berte to prosim jako pouze jeden z aspektu celeho problemu.

--

  S pratelskym pozdravem
                 Petr Snajdr