CZ klavesnice

Michal Polak mpolak na informatics.muni.cz
Pátek Říjen 24 07:52:53 CEST 1997

> Predpokladam, ze asi nebude sporny nazor na klavesy 2--0 a umisteni mrtve
> klavesy.  Mozna bychom se mohli shodnout i na tom, ze klavesy `z' a `y' by mely
> byt umisteny stejne jako na americke klavesnici (qwerty).  Horsi to bude se
> zbytkem, pokusme se najit nejakou rozumnou shodu.

Dobry den,

doufam, ze nerozpoutam Flame war.

Osobne preferuji klavesnici qwerty, ale kdyz se zde objevuji plany, aby
Linux prorazil k "obycejnym uzivatelum" (nevim, co je na programatorech
neobycejneho), mela by byt take moznost podporovat standardy z jinych
operacnich systemu (vetsina sekretarek je zvykla na qwertz rekl bych - aspon
co muzu soudit podle lidi, co chodi na pocitacova skoleni)
<OFF TOPIC>
Mimochodem mne vzdycky potesi, kdyz si nejaka osoba na skoleni  stezuje, ze ji ten
Word porad pada a ze by to chtelo nejakou lepsi alternativu.
</OFF TOPIC>
)

> Moje ceska klavesnice se od vyse uvedene lisi takto:
> - klavesa `1' je `1', nebot jednicka se vyskytuje v textech casteji nez `+'
> - na hranatych zavorkach mam `u' s carkou a s krouzkem z tehoz duvodu

Proti gustu zadny disputat (v originale "gegen apetit kainen disputat").
Navrhuji zavest dosud pouzivane vzhledy klavesnic plus NAVRHNOUT
MECHANISMUS, jak si kazdy zajemce muze pribastlit svou oblibenou
nestandardni, aby to vsechno krasne fungovalo.

S pozdravem

--
						 Michal Polak
Contact:

Everyone should hold strong convictions, I am convinced I will have
another glass.