CZ klavesnice

Milan Zamazal pdm na blackbird.ics.muni.cz
Pátek Říjen 24 11:58:29 CEST 1997

    MP: Navrhuji zavest dosud pouzivane vzhledy klavesnic plus

Samozrejme se predpoklada podpora standardni ceske klavesnice, ta je
jakz takz jednoznacna.  Ted jde o to trochu zjednoznacnit i klavesnice
pro programatory.

    MP: NAVRHNOUT MECHANISMUS, jak si kazdy zajemce muze pribastlit svou
    MP: oblibenou nestandardni, aby to vsechno krasne fungovalo.

Kdyz uz neco ceskou klavesnici umi, obvykle neni problem si ji
modifikovat.  Ale je celkem zbytecne, aby kazdy po instalaci noveho
programu zacinal modifikaci klavesnice.  Kdo pristoupi na standard,
na kterem se tu snad dohodneme, bude teto prace usetren.

    DL: Mam pro to padny duvod: kdyz pisete cisla na ceske klavesnici, napr.
    DL: '1997', tak drzite SHIFT a mackate cisla, coz na ty jeho klavesnici
    DL: nejde.

Cisla mohu psat na NumLocku, zatimco ty znaky nad nimi ne.

    DL: S tim 'u' nevim, ja to pouzivam s mrtvou klavesou, ale ROZHODNE bych
    DL: nedaval ty 'u' na hranate zavorky, ale tak jak je to na ceske
    DL: klavesnici (na '[' a na ';').

Toto reseni povazuji za vylozene spatne, protoze rozdrbe hranate zavorky
i strednik.  Kdyz dam obe `u' na hranate zavorky, rozdrbu si jenom je a
navic se mi neplete, kterou z nich musim psat pres hranatou zavorku.

Muj nazor:
- `u' na hranatych zavorkach preferuji
- o nedostupnosti `u' bez mrtve klavesy lze uvazovat
- `u' na `[' a `;' povazuji za spatne reseni

    DL: Me by se zase libilo, kdyby se shiftem tam byly cislice, jako na ceske
    DL: klavesnici, a znaky '!' az ')' by se delaly bud mrtvou klavesou nebo
    DL: pomoci AltGr - coz navic odpovida i makrum do Qeditu (v CSTeXu) od
    DL: Petra Olsaka.

Znaky `!' az `)' pres Alt(Gr) se dost casto pouzivaji a lze o tom take
uvazovat.  Otazkou je, zda nekoliduji s ovladanim vice aplikaci
(v pripade Emacsu koliduji, ale tam ty klavesnice stejne asi budu delat
ja, takze jich muzu udelat vice).

Milan Zamazal